۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: 405874

شهردار منطقه ۷ از اجرای طرح همسایه در این منطقه خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح توسعه فعالیت های مردمی و انسان دوستانه و شناسایی نیازمندان محلی و رفع مشکلات آنها است.

اجرای طرح همسایه برای کمک به نیازمندان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سعید طلوعی با اشاره به کمرنگ شدن فرهنگ همسایگی در شهر تهران، افزود: در طرح همسایه مشارکت پررنگ و گسترده خیرین و افراد نیکوکار در امور کمک به مستمندان به صورت هدفمند با توجه به نیاز خانواده‌های نیازمند در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: تهیه خوراک، پوشاک، امکانات تحصیلی و آموزشی، تامین مسکن، کمک های پزشکی و درمانی و سایر نیازهای خانواده از جمله مواردی است که در این طرح پیگیری خواهد شد.
شهردار منطقه 7 خاطرنشان کرد: رسیدگی به امور نیازمندان و مستمندان در راستای تمهیدات فرهنگی و اجتماعی و با در نظر قراردادن رویکردهای سلامت شهری و توسعه خدمات اجتماعی و حمایتی در اجرای این برنامه جهادی است. همچنین با توجه به سیاست‌های مدیریت شهری در شناسایی نیازمندان طرح همسایه با حمایت از این افراد و با بهره مندی از افراد خیر اجرا می شود.
وی یادآور شد: ایجاد حلقه ارتباطی بین نیازمندان و توانمندان جامعه، استفاده از ظرفیت‌های موجود اقتصادی و اجتماعی بالقوه در محلات و نهادهای اجتماعی در راستای کارآفرینی، ارتقاء سلامت جسمی و روحی و بهبود وضعیت آسیب دیدگان اجتماعی از دیگر اهدافی است که در این طرح دنبال می شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 7، طلوعی دستگیری از محرومان را فرصتی ارزشمند برای پیروی از سیره امام علی (ع) برشمرد و گفت: یکی از امور مسلّم در سیره پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین (ع)، اهتمام ایشان به رفع نیاز مستضعفان و محرومان و یتیمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.