۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 407518

فوق تخصص نوزادان اظهار کرد: هترین زمان آغاز شیر دهی در همان ساعت اولیه تولد کودک است و کودکانی که از شیرمادر تغذیه می شوند باهوش تر ،آرام و فعال تر هستند.

تغذیه از شیر مادر کودک را باهوش و فعال می کند

به گزارش قدس آنلاین سلما نادری، فوق تخصص نوزادان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی هرمز پرس با اشاره به فواید شیر مادر گفت :  بهترین تغذیه برای کودک شیر مادر است و هر مادری با توجه به سن دوران حاملگی که بچه متولد می شود این شیر مختص کودک خودش است .

وی افزود:شیر مادر مواد مغزی فروانی را دارد که شیر خشک نمی تواند مواد و ترکیبات شیر مادر در سن حاملگی مختص کودک را دارا باشد لذا کارخانه های تولید شیر خشک با وجود تمام پیشرفته های صورت گرفته هنوز نتوانسته اند تمام خصوصیات و محتوایی شیر مادر را برای کودک  به وجود آورند.

وی افزود: مواد انرژی بخشی که در شیر مادر برای کودکان وجود دارد در هیچ شیر خشکی نیست همچنین مواد انرژی بخش زمانی در کودک تزریق می شود که برای بار اول یا همان روز اول کودک تغذیه می کند.

نادری با تاکید بر توجه به تغذیه کودکان با شیر مادر تصریح کرد: این کودکان رشد بهتری دارند و از لحاظ وزنی شاید نسبت به کودکان شیر خشکی پایین تر باشند اما این کودکان نسبت به کوکان شیر خشک عفونت های تنفسی و گوارشی کمتری مبتلا خواهند شد.

وی با اشاره به رابطه عاطفی مادر و شیرخوار در رشد شخصیتی و آرامش زبانی افزود:شخصیت کودکانی که از شیرمادر تغذیه می شوند باهوش تر ،آرام و فعال تر هستند لذا  قانون اسلامی توصیه شده  شیردهی تا دو سال انجام شود.

فوق تخصص نوزدان تصریح کرد: بهترین زمان آغاز شیر دهی در همان ساعت اولیه تولد کودک است که باعث تداوم شیرخوار تا دوسال است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده ها توجه داشته باشند در دو ماه اول  برای نوزادان شان  از سرشیشه و پستانک استفاده نکنند به دلیل  سردرگمی که برای نوزاد پیش می آید و این امر منجر به نخوردن کودک از شیر مادر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.