پیشنهاد سردبیر

۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
کد خبر: 408977

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که به اراده "ولادیمیر پوتین" برای همکاری با آمریکا جهت حل نزاع در سوریه اطمینان ندارد.

اوباما: به "پوتین" اعتماد ندارم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، "ّباراک اوباما" –رئیس جمهور آمریکا- پس از نشست خود با شورای امنیت ملی، در کنفرانسی مطبوعاتی، در حالی که متعهد شد گروه تروریستی داعش در سوریه را نابود خواهد کرد، از "ولادیمیر پوتین" –همتای روس خود- به خاطر حمایت از "بشار اسد" –رئیس جمهور سوریه"، انتقاد کرد.

"باراک اوباما" متعهد شد که با تمام قدرت به جنگ با داعش در تمامی محورها ادامه خواهد داد و در همین حین مدعی شد که از اراده "ولادیمیر پوتین" برای همکاری با آمریکا جهت حل نزاع در سوریه اطمینان ندارد.

"اوباما" تأکید کرد که گروه تروریستی داعش نمی تواند نه آمریکا و نه شرکای آن در ناتو را شکست دهد و افزود: "روشن است که داعش گروهی شکست ناپذیر نیست و در حقیقت، آن حتما شکست خواهد خورد؛ حتی فرماندهان خود این گروه هم می دانند که شکست های سنگینی را متحمل خواهند شد. انها در پیام های خود برای طرفدارانشان، اقرار می کنند که ممکن است موصل و رقه را از دست بدهند. بله به زودی از دست خواهند داد و ما به حملات خود علیه انها ادامه می دهیم و مجبورشان خواهیم کرد تا از این دو شهر عقب نشینی کنند."

رئیس جمهور آمریکا گفت: "فشار روز افزونی که گروه داعش در سوریه و عراق متحمل می شود این گروه تروریستی را به افزایش حملات خود در خارج از این دو کشور واداشته است. احتمال وقوع حملات تروریستی جدید در سرزمین های امریکایی نیز خطری جدی است که ما به شدت ان را زیر نظر داریم."

"باراک اوباما" اضافه کرد: "گروه داعش، برای انجام حملاتی بزرگ مانند حمله "11 سپتامبر" گروه القاعده، تلاش نمی کند؛ چراکه آنها براین باورند که انجام عملیات کوچک، می تواند توجه ها را به سمتشان جلب کند، همانطور که تاکنون اتفاق افتاده است."

او در ادامه تأکید کرد: "من مطمئن نیستم که بتوان به روسیه و "پوتین" اعتماد کرد؛ بنابراین باید امکان دست یابی به توافق عملی برای توقف عملیات های جنگی را ارزیابی کنیم. ممکن است روسیه برای رسیدن به توافق ناتوان باشد؛ چراکه آن یا این را نمی خواهد و یا اینکه به اندازه کافی بر "اسد" نفوذ ندارد و این چیزی است که ما ان را ارزیابی خواهیم کرد."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.