۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰
کد خبر: 409019

محمدحسین جعفریان

ذخایر دولت ما!

«صفدرحسینی یکی از ذخایر نظام و امانت‌دار بزرگ کشور است!» باور کردنی نیست، اما با کمال تأسف این جملات را سخنگوی دولت درباره چهره‌ای گفته است که برملا شدن فیش حقوقی او، آه از نهاد میلیون‌ها ایرانی برآورد. بعد هم به عنوان متخلف رفتارش تقبیح شد و حتی گفته شد بخشی از حقوق‌های دریافتی ایشان به خزانه بیت‌المال بازگردانده شده است. حالا چطور چنین فردی از نگاه دولتمردان ما یک الگو، ذخیره و امانت‌دار بزرگ است؟

شاید بسیاری از مردم با افشا شدن حقوق نجومی گروهی از مدیران و دولتمردان کشور، متوجه عمق فاجعه نشدند و در دل خویش آن را تا حدی نیز ناشی از زد و خوردهای جناحی تصور کردند. اما گمان می‌کنم، حالا و پس از این اظهارنظر، ملت متوجه عمق فاجعه شده است. حالا مردمی که کمرشان زیر بار رکود شکسته است و با حقوق اطراف یک میلیون تومان و هزار و یک نوع هزینه و قسط و اجاره و غیره باز هم حاضرند جان فدای انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن کنند، دریافته‌اند که از نظر دولتمردان ما و از چشم و نگاه آنان، چه کسانی امانت‌دار و ذخایر بزرگ نظام و کشور به شمار می‌روند!

واقعاً این اظهارنظر آقای نوبخت مرا وحشت‌زده کرد. ناگهان احساس کردم تا عمق قلب و جانم از درد می‌سوزد. مثل وقتی که تیر و ترکشی خورده‌ای و خون تمام لباس تنت را سرخ کرده و اما خودت حیرانی که نکند این خون دیگری است. اما ناگهان عصب‌ها به کار می‌افتند و درد را یکجا حس می‌کنی و از اعماق وجودت زجر می‌کشی و تازه می‌فهمی چه بلایی سرت آمده و تو در چه خیالی بوده‌ای... وقت شنیدن سخنان جناب آقای نوبخت درباره آقای صفدر حسینی، دقیقاً چنین حالی داشتم. به قول ما عوام الناس؛ چی فکر می‌کردیم و چی شد؟

شاید بسیاری از کنار این گفته‌های سخنگو عبور کنند و آن را جدی نگیرند، اما گاهی دیده‌اید در یک رویارویی، در یک دادگاه، در یک گفت‌و‌گوی معمولی و... یکی از طرفین ناخواسته یا خواسته، سخنی بر لب می‌آورد که ناگهان شما را متوجه عمق فاجعه و اساس ماجرا می‌کند و در آن لحظه نزد وجدان خودتان شرمنده و حیران می‌شوید. آیا ترجمه این جمله این نمی‌شود که؛ ما حاضریم هر آنچه هست و نیست را در پای یک نفر، بله فقط یک نفر (البته اگر طرف ما باشد!) قربانی کنیم.

حتی اگر آن یک نفر دست در جیب مردم کرده باشد. حتی اگر آن یک نفر نماد یکی از زشت‌ترین و نابهنجارترین رفتارها باشد. رفتاری خلاف تمام شعارها و آرمان‌ها و باورهای ما و خلاف تمام ادعاهای خود ما و خلاف تمام خواسته‌های مردم و... اما باز هم آن یک نفر از ذخایر نظام و امانت‌دار بزرگ کشور... کدام کشور آقای نوبخت؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.