قدس آنلاین: نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي گفت: گردش اقتصادی که حوزه سنگ هاي قيمتي برای استان ایجاد می‌کند می تواند به بهبود وضعیت اقتصادی بسیار کمک دهنده باشد و با توجه به اینکه مشهد به عنوان شهر گوهرسنگ‌های قیمتی انتخاب شده می‌تواند ظرفیت‌های خفته این بخش را فعال کند.

گردش اقتصادي توليد وفروش سنگ هاي قيمتي مي تواند به اقتصاد استان كمك كند
رضا شیران خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار کرد: باید در نظر داشت که فعال شدن حوزه سنگ‌های قیمتی در واقع ارتقا یک زنجیره اقتصادی را به همراه دارد که می‌تواند به بهبود اقتصاد استان کمک کند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال زمانی که فروش سنگ‌های قیمتی افزایش پپیدا کند تعداد کارگاه‌های بیشتری نیاز به فعالیت دارند و تعداد بیشتری کارگر در این بخش شاغل می‌شوند پس از آن برای تولید نیاز به مواد اولیه یا همان سنگ‌های خام تزئینی دارند و در نتیجه معادن این حوزه فعا‌ل‌تر شده و اشتغال مضاعفی ایجاد می‌شود.
شیران خراسانی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به معنی تکیه بر ظرفیت‌های داخلی برای توانمندسازی کشور است، بیان کرد: یکی از مزیت‌های بسیار مناسبی که خراسان رضوی دارد همین موضوع سنگ‌های قیمتی است که مشهد بازار مصرف آنها است تعداد زیادی از زواری که به مشهد سفر می‌کنند سراغ فیروزه نیشابور و یا عقیق خراسان را می‌گیرند که این شهرت می‌تواند به بالا رفتن ارزش افزوده تولید شده در این حوزه کمک دهنده باشد.
وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد بخش زیادی از سنگ‌های قیمتی به صورتی نامناسب در بازار مشهد عرضه می‌شوند، اظهار کرد: باید بتوان ارزشمندی این سنگ‌ها را با هنرها و طرح‌های وزین نمایان کرده به این وسیله مصرف کنندگان به خرید آنها تمایل بیشتری پیدا می‌کنند و میزان گردش مالی این حوزه افزایش پیدا می‌کند.
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: همچنین در صورت به کار بردن نقوش مناسب و شکیل می‌توان سنگها را با قیمت واقعی آنان به فروش رساند زیرا در وضعیت کنونی به علت سوار شدن سنگها بر پایه‌های نامناسب نمیتوان بهای واقعی آنان را از خریداران طلب کرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.