پیشنهاد سردبیر

فتح الله گولن، مبلغ مخالف دولت ترکیه که در آمریکا است، با رد ادعای دولت ترکیه مبنی بر دست داشتن در کودتای اخیر در این کشور تاکید کرد: آنکارا هیچ مدرک و دلیلی که بتواند با آن ادعاهای خود را ثابت کند ندارد.

اردوغان به خود امیرالمومنین می‌گوید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، فتح‌الله گولن می‌گوید، آنکارا دولت‌های متعددی را تحت فشار گذاشته تا جنبش وی را تروریستی بنامند و علاوه بر این با کشورهایی مثل روسیه و چین توافقنامه‌های اقتصادی به امضا رسانده تا از آنها برای فشار بر جنبش او بهره بگیرد.

به گزارش سایت النشره، گولن افزود: مسئولان ترکیه باید یک کمیته حقیقت‌یاب بین المللی برای انجام تحقیقات درباره طراحان کودتا تشکیل دهند و اگر اتهامی متوجه من شد، به تمامی تصمیمات این کمیته پایبند خواهم بود اما آنکارا نه این پیشنهاد را می‌پذیرد و نه آن را رد می‌کند.

این مبلغ در تبعید ترکیه ادامه داد:‌ رجب طیب اردوغان (رئیس جمهور ترکیه) خود را رهبر جهان می‌داند و خود را امیر المومنین می‌خواند.

گولن تاکید کرد: اردوغان از گروه اخوان المسلمین و غزه در راستای منافع شخصی خود استفاده می‌کند بدون اینکه هیچ اقدام مثبتی برای آنها انجام دهد.

وی افزود:‌ با این اقدامات مسئولان، کشور وارد تونلی مسدود شده و مردم به دنبال بازداشت‌ها، خشونت‌ها و کنترل شدید بر  نهادهای دولتی و سلب آزادی‌ها از جمله آزادی بیان مشکلات متعددی خواهند داشت.

گولن تاکید کرد: بازداشت و قتل انسان‌های بی‌گناه به زودی دامن‌گیر رئیس جمهور ترکیه خواهد شد.

وی با افشای این مطلب که از سوی کشورهای روسیه، کانادا و دیگر کشورها دعوت شده است، تاکید کرد: در صورتی که آمریکا را ترک کنم تنها به کشورم ترکیه خواهم رفت تا روزهای پایانی عمرم را در آنجا سپری کنم.

گولن ادامه داد:‌ خروجم از آمریکا هرگز بدون علت واقعی و شواهدی قانع‌کننده‌ در حکمی قضایی از یک دادگاه آمریکایی انجام نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.