۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 411386

بلژیک پس از دریافت تهدید به بمب‌گذاری در هواپیماهای مسافر بری عازم فرودگاه بروکسل، برای ساعاتی تدابیر امنیتی شدیدی را در این فرودگاه بین‌المللی اتخاذ کرد.

تدابیر امنیتی در فرودگاه بروکسل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، یکی از سخنگویان دفتر دادستان فدرال بلژیک که به پرونده‌های تروریسم رسیدگی می‌کند، گفت: ابتدا این تهدیدات بسیار جدی تلقی شدند اما کمی بعد از فرود چند فروند هواپیما یکی از سخنگویان وزارت کشور بلژیک اعلام کرد که هیچ تهدید آشکاری وجود ندارد.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، بلژیک بارها تهدیدات تروریستی دریافت کرده و برخی از آنه نیز عملی شده است؛ از جمله حملاتی که 18 ماه گذشته رخ داد.

رسانه‌های بلژیک می‌گویند، روز چهارشنبه و در پی تهدید به بمبگذاری، دو هواپیمای مسافربری مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بروکسل شدند. بنا به اعلام مسئولان این فرودگاه، تمامی مسافران این دو هواپیما که از اسلو و استکهلم به پرواز درآمده بودند، این دو هواپیما را ترک کردند.

سخنگوی دادستان بروکسل می گوید هر دو تهدید بمبگذاری در این هواپیما دروغین بوده و بمبی در این دو هواپیما پیدا نشده است. با این حال و بنا به گفتۀ این منبع قضایی، تحقیقات در مورد احتمال وجود تهدیدهایی از این نوع برای ساعاتی ادامه یافت.

خبرنگار یک تلویزیون بلژیکی که مسافرهواپیمایی بوده که از اسلو پرواز کرده بود در توییتری نوشت این تهدید ۲۰ دقیقه قبل از فرود هواپیما دریافت شد.

فرودگاه بروکسل در ماه مارس گذشته هدف چند حملۀ انتحاری از سوی اعضای وابسته به داعش قرار گرفته بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.