قدس آنلاین: بزرگترین کیک جهان صبح امروز و همزمان با سالروز میلاد فرخنده امام رضا(ع) در بین زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در مشهد توزیع شد.

کیک بزرگ امام رضا(ع) در بین زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین، بزرگترین کیک جهان صبح امروز و همزمان با سالروز  میلاد فرخنده  امام رضا(ع) در بین زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در مشهد توزیع شد.

در این کیک ۱۴ تنی که به طول ۸۸۸ متر مربع پخت شده سه تن آرد، ۳ تن شکر،  ۲.۵ تن خامه، ۱۲۰ کیلوگرم ژل کیک، ۱۲۰ کیلوگرم بیکینگ پودر و ۷۰۰ لیتر آب و مواد افزودنی مجاز استفاده شده است.

اندازه کیک بزرگ امام رضا(ع) به نیت امام هشتم(ع) و وزن آن به نیت چهارده معصوم(ع) و تزئیات بالایی آن مزین به نام های مبارک امام رضا(ع) و فرزند گرامیشان امام جواد(ع) و تصاویر مقدس پرچم جمهوری اسلامی ایران و پرچم سبز گنبد طلایی امام رضا(ع) است، همچنین میانه این کیک به نیت هشتمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت به شکل ۸ ضلعی طراحی شده است و مابقی آن هم مزین به نام های مبارک ائمه اطهار(ع) است.

امسال چهارمین سال اجرای این طرح بود و در سال نخست، مساحت این کیک ۸۸ متر مربع بود و هر سال با افزایش طول همراه شد و امسال مساحت این کیک به طول ۸۸۸ مربع رسیده و نسبت به نخستین دوره اجرای طرح افزایشی ۱۰ برابری داشته است.

این کیک به همت هیئت انصارالرضا(ع) شهرستان آباده استان فارس پخته شده که در سالروز میلاد علی بن موسی الرضا(ع) در میان زائران و مجاوران آن امام رئوف توزیع شد و برگزاری این مراسم باشکوه در دو سال اخیر به لطف الهی، عنایات خاص آقا امام رضا(ع) و همکاری مدیران، مسئولان و خادمان آستان قدس رضوی شکوه و عظمت خاصی پیدا کرده و حتی توفیقات خاصی هم در جهان تشیع داشته است.

در اجرای این طرح یک گروه ۳۵ نفره مشارکت داشتند که شامل ۵ نفر عوامل اجرایی و ۳۰ نفر قناد از شهرستان های آباده، اصفهان و مشهد بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.