معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از برگزاری نهمین دوره اندیشه‌های آسمانی با حضور ۲۱۵۰ نفر در مشهد خبر داد.

نهمین دوره اندیشه‌های آسمانی در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد جعفری ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: 22 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور فعال هستند و فلسفه وجودی این کانون‌ها در جهت بروز و ظهور استعدادهای نوجوانان، جوانان و دیگر فعالان مسجدی است.

وی افزود: نهمین دوره اندیشه‌های آسمانی با حضور 2150 نفر از دوم تا بیستم شهریور در مشهد برگزار می‌شود و در این دوره‌ها که هر دوره آن 5 روز است به موضوعات آسیب‌های دشمنان به خصوص داعش و نقش مسجد در جهت مبارزه با این گروه تکفیری پرداخته می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه نهمین دوره اندیشه‌های آسمانی در 4 نوبت، 3 دوره برادران و یک دوره خواهران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این دوره‌ها به موضوعات اقتصاد مقاومتی، جمعیت، خانواده، مباحث فرهنگی، امر به معروف و نهی از منکر و غیره در قالب کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی توسط 30 مربی پرداخته می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه در حاشیه این دوره نمایشگاه کتاب با 3 هزار عنوان کتاب برگزار می‌شود، تصریح کرد: برای پشتیبانی علمی و محتوایی 4 جلد کتاب درآمدی بر مدیریت جهادی و انقلابی بودن، درآمدی بر تشکیلات در بستر مسجد، درآمدی بر جایگاه زن در نطام خانواده و نقش و تاثیر مساجد طبق فرموده مقام معظم رهبری آماده شده است.

وی تأکید کرد: بحث‌های محتوایی توسط حاضران برداشت و یادداشت برداری می‌شود و به 10 نفر از کسانی که بهترین تعریف را از این دوره‌ها داشتند کمک هزینه سفر عتبات عالیات اعطا می‌شود.

مسئول برگزاری نهمین دوره اندیشه‌های آسمانی با شااره به اینکه  معمولاً در هرسال یکی از مولفه‌های مسجد با تراز اسلامی ارائه می‌شود، بیان کرد:  ارزیابی‌های سال گذشته تأکید بر ضرورت دوره‌های اندیشه‌های آسمانی با هدف کادرسازی دارد و حاضران در این دوره بحث‌های مطرح شده را در مسجد خود عملی می‌کنند.

جعفری گفت: سرانه کانون‌ها در 4 سطح دانشگاهی، تخصصی، مصلایی و ویژه بوده و میزان پرداخت‌ها حدود 20 میلیارد تومان نقدی و به همین میزان غیرنقدی است که تاکنون 30 درصد آن محقق شده است.

وی درباره آخرین آمار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سطح کشور، افزود: 10 هزار کانون شهری و 12 هزار کانون روستایی در سطح کشور فعال است، همچنین 1700 کانون هم در خراسان رضوی فعال است که 1005 کانون آن روستایی و 695 کانون دیگر شهری هستند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور بیان کرد: در طول سال برنامه‌های متعددی در کانون‌ها اجرا می‌شود که بیشتر با هزینه‌های مردمی بوده است.

جعفری افزود: پیش‌بینی شده که در برنامه ششم توسعه یک سوم مساجد کشور دارای کانون فرهنگی و هنری باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.