قدس آنلاین - ایلام – وحید صدر – محمد غلام نیا: رئیس کمیسیون حقوقی و اداری شورای شهر ایلام گفت: علی رغم میل باطنی در برخی معابر و خیابان ها، برای رفع گره های ترافیکی و سهولت تردد، مجبور به قطع درختان شدیم.

قطع درختان برای رفع گره های ترافیکی ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، ایوب غیاثی با حضور در دفتر سرپرستی روزنامه قدس و سایت خبری تحلیلی قدس آنلاین در استان ایلام با بیان اینکه برخی از ناهنجاری های اجتماعی ناشی از ایجاد ترافیک و مشکلات آن است، اظهارداشت: بعضا مشاهده می شود که برخی از درگیری ها و تصادفات ناشی از گره های ترافیکی بوده که برای رفع این مشکل و علی رغم میل باطنی مجبور به قطع درختان در برخی معابر شهر شدیم.

وی با اشاره به اینکه استاندارد جهانی فضای سبز 25 متر است، افزود: در کشور سرانه فضای سبز 9 متر است که در ایلام به 7 متر نزدیک شده ایم که در 6 ماه گذشته با تلاش و کوشش فراوان توانسته ایم فضای سبز شهر را گسترش دهیم.

عضو شورای شهر ایلام به احداث و احیای فضاهای سبز شهر ایلام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: فضای سبز بلوار سید الشهدا، پارک محله ای بلوار مدرس، بلوار خرمرودی، بلوار کمربندی جنوبی، میدان ارغوان، تپه شاهد، بلوار جنوبی امام از میدان امام حسین (ع) تا تقاطع جهاد کشاورزی با درخت کاری، چمن کاری و گل کاری احیا شده و فضای سبز مناسبی در این مناطق به چشم می خورد.

ایوب غیاثی همچنین به احداث 4 پارک محله ای در نقاط مختلف شهر اشاره کرد و بیان داشت: در منطقه چغاسبز و پارک جنگلی آن رفوژ میانی صورت گرفته و با ایجاد سکوهای نشیمن، خانواده ها می توانند برای تفریح و گذران اوقاف فراغت از این مکان استفاده کنند.

وی جانمایی بد مسکن مهر در بلوار شهرداری و انسداد سیل بندها به همین علت را از عوامل مهم تشدید سیل آبان ماه سال گذشته دانست و تأکید کرد: یکی از علل خسارات فراوان سیل سال گذشته در شهر ایلام تصمیم های نابجایی همچون جانمایی نامناسب محل تخلیه نخاله ها در یکی از مسیل های شمالی شهر، جانمایی بد مسکن مهر در منطقه جانبازان و بلوار شهرداری و ... بوده که نخاله های ساختمانی رها شده در مسیل را به داخل شهر کشانده و موجب وارد شدن خسارات فراوان به زیرساخت های ایلام گردید.

رئیس کمیسیون حقوقی و اداری شورای شهر ایلام از حرکت خودجوش و مردمی ساکنین کوچه شهید بختی در میدان شهدای شهر ایلام در زیباسازی کوچه و معابر خبرداد و گفت: ساکنین این کوچه به صورت خودجوش و مردمی اقدام به رنگ آمیزی و نقاشی دیوارهای کوچه و خیابان خود کرده که شورای شهر و شهرداری آمادگی دارد تا در مناطقی که مردم و ساکنان برای زیباسازی محله خود پیشقدم شوند بخشی از هزینه ها را تأمین کند.

ایوب غیاثی از تکمیل بلوار پژوهش در آینده خبرداد و تصریح کرد: در این بلوار، پارک خطی از تقاطع پیامبر اعظم(ص) تا درب دانشگاه ایلام در حال احداث است و در صورت امکان علاوه بر ایجاد فضای سبز و درخت کاری مناسب، وسایل ورزش صبحگاهی نیز در این مسیر برای شهروندان نصب خواهیم کرد.

وی با تقدیر و تشکر از همکاری نیروی انتظامی، شورای تأمین شهرستان، فرمانداری و ... در جمع آوری و ساماندهی دستفروشان، بیان داشت: با همکاری دستگاه های مختلف، دستفروشان پارکینگ شهرداری ساماندهی و جمع آوری شده و در حال مطالعه برای مکان یابی چند مرکز عرضه میوه و تره بار برای استقرار دستفروشان هستیم و در این راستا شورای شهر و شهرداری بیشتر رفاه حال مردم را در نظر گرفته است.

رئیس کمیسیون حقوقی و اداری شورای شهر ایلام در پایان به صنوف آلاینده اشاره کرد و یادآور شد: صنوف آلاینده ای همچون نمایشگاه های اتومبیل، آهن فروشان و ... که حضور آنها در نقاط مختلف شهر مشکلاتی بوجود آورده در جلسات متعدد با مسئولان دستگاه های متولی و مسئولان اصناف و اتحادیه به خروج آنها از مرکز شهر و انتقال به حاشیه شهر تأکید شده و حتی برای برخی از اصناف مکان یابی مناسب انجام گردیده که این مهم نیازمند همکاری صاحبان اصناف است چرا که شهرداری و شورای شهر نمی توانند به تنهایی برای رفع این مشکل اقدامی کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.