پیشنهاد سردبیر

دولت جدید میانمار نسبت به مسلمانان روهینگیا در این کشور بی اعتنا و بی توجه است.

بی اعتنایی دولت میانمار به مسلمانان روهینگیا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبستان، دولت جدید میانمار به رهبری «آنگ سان سو چی» که در اواخر ماه مارس سال جاری میلادی تشکیل شد نسبت به مسلمانان روهینگیا بی اعتنا و فاقد حس همدردی است.

سو چی که به عنوان وزیر امور خارجه میانمار نیز به این کشور خدمت کرده است هنگامی که رهبر اپوزیسیون بود نسبت به مداخله در مسئله روهینگیا اکراه داشت چرا که می ترسید اکثریت بودایی از این روند عصبانی شوند.

از زمانی که خانم سو چی رییس دولت میانمار شده تسلیم فشار بودایی ها شده و حتی از به کارگیری واژه روهینگیا امتناع کرده است.

این در حالی است که او با انتقادهای فزاینده از سوی جامعه بین الملل برای اجتناب از مسئولیت پذیری در این زمینه مواجه شده است.

در اواخر ماه آوریل،قایقی حامل مهاجران مسلمان در ساحا راخین،یکی از ایالت های غربی میانمار واژگون شد که منجر به کشته شدن 20 نفر شد.

هنگامی که سفارت آمریکا در میانمار در بیانیه ای تراژدی روهینگیا را تسلیت گفت ،بودایی ها به شدت عصبانی شده و تظاهرات گسترده ای را در مرکز ایالت راخین برگزار کردند.

بودایی ها جمعیت مسلمان در راخین را مهاجران غیر قانونی از بنگلادش می دانند و نسبت به اینکه آنها خود را مسلمانان «روهینگیا» می دانند،انتقاد می کنند.

تظاهرکنندگان بودایی از دولت جدید میانمار خواسته اند از واژه بنگالی که به معنی بنگلادشی هاست برای اشاره به مردمی که خود را روهینگیایی می دانند،استفاده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.