قدس آنلاین/ هنگامه طاهری: مشهد ۲۰۱۷ می‌تواند جنبه‌های مثبت ایران،اسلام و تشیع را در قالب برنامه‌های مناسب به جهان اسلام معرفی کند.

کاهش اسلام هراسی از برکات مشهد ۲۰۱۷ است

دبیر کمیسیون ملی آیسسکو در ایران  در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اظهار این مطلب گفت: از آنجا که دشمنان اسلام تلاش می‌کنند میان کشورهای اسلامی منطقه تشتت ایجاد کرده و دست به اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی بزنند، بنابراین انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام بهترین اتفاقی است که می‌توان طی برگزاری برنامه‌های آن هویت واقعی اسلام و تشیع را به جهان معرفی کرد.

دکتر خلیل الله بابالو اظهار داشت: در واقع مشهد 2017 می‌تواند با برنامه‌های دقیق و کارشناسی شده، فضای اسلام هراسی را کاهش دهد و به برقراری ارتباطات مثبت در زمینه‌های فرهنگی میان کشورهای اسلامی کمک کند.

وی  با اشاره به ظرفیت‌های ملی مشهد و خراسان رضوی در میان سایر پایتخت‌های فرهنگی جهان اضافه کرد: ما باید توجه داشته باشیم، وجود بارگاه مطهر امام هشتم(ع) مزیتی عالی برای مشهد در میان سایر پایتخت‌های فرهنگی جهان اسلام است که از همین نظر مشهد را دارای قابلیت‌های منحصر به فردی کرده است. 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه  آیسسکو بر سه حوزه مهم چون آموزش، علوم پزشکی و فرهنگ و ارتباطات تأکید دارد، بنابراین مشهد می‌تواند در هر سه زمینه  توسط سیاستگذاران، قابلیت‌های خوبی ایجاد کرده و نقش آفرینی شایسته‌ای داشته باشد.

وی اذعان داشت: خراسان رضوی می‌تواند با استفاده از این فرصت، اعتبارات کشوری را در راستای ارتقایِ زمینه‌های علمی، گردشگری، علوم، آموزش و حوزه‌های فرهنگی جذب کند.

وی بیان داشت: نخستین تأثیر انتخاب آیسسکو در استان خراسان رضوی،  انسجام میان تمام دستگاه‌ها برای ارایه یا اِتمام طرح‌های ویژه عمرانی و گرفتن مصوبه آن در هیأت دولت است.

به گفته وی ، در حال حاضر دولت به تمام دستگاه‌ها اعلام کرده، برای هر چه بهتر برگزار شدن این اتفاق مهم همکاری کنند و برنامه‌های خود را به شورای سیاستگذاری این رویداد ارایه کنند.

وی افزون بر این خاطر نشان کرد: شورای سیاستگذاری مشهد 2017 دو سال پیش در سطح ملی با ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي و با شرکت اعضای سایر نهادهای مرتبط و تشکیل چهار کمیته در مشهد با ریاست استاندار خراسان رضوی تشکیل شد که به همین دلیل تا کنون توانستند کارهای خوبی برای معرفی این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انجام دهند.

او در این خصوص به برگزاری نشست‌های بین المللی در این شهر طبق طرح ارایه شده توسط آیسسکو اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.