پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین - زاهدان -صادق کیخا : شهردار خاش گفت :آموزشهای شهروندی در تحول شهر تاثیرگذار هستند .

آموزشهای شهروندی در تحول شهر تاثیرگذار هستند

   شهردار خاش گفت: در راستای اهداف پیش بینی شده فرهنگی و با همکاری دستگاههای مختلف شهروندان ساکن در این شهر مباحث زندگی شهروندی و اصول شهرنشینی را از طریق آموزشهایی فرا می گیرند که این آموزشها در فرهنگ سازی و تحول در شهر موثر هستند.

  عبدالمجید تمندانی در حاشیه برگزاری مسابقه های نقاشی با موضوعات حقوق شهروندی افزود: با تدارک برنامه هایی مانند "ایستگاه سلامت" و "همدل ترین هم محله ای ها" شهروندان در سنین و جنسیت های متفاوت با مقوله های فرهنگی و اجتماعی، آموزشی و غیره آشنا می شوند که اولویت مهم ما رعایت نکات بهداشتی، حفظ امکانات و تجهیزات و فضاهای سبز و تقویت روحیه مشارکت و تعاملی با شهرداری می باشد.

 شهردار خاش بیان کرد: در کنار مباحث عمرانی و خدماتی مشارکت در امورات فرهنگی و آموزش شهروندی در دستور کار شهرداری است. عبدالمجید تمندانی اظهار داشت: انتخاب شهرداران در مدارس و حضور کارشناسان شهرداری در مدارس تا حد زیادی به رفع مشکلات کمک کرده است. وی گفت: شهرداری در مباحث مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، عمرانی، ورزشی و غیره توانسته به موفقیتهای خوبی دست پیدا کند. تمندانی افزود: پوشش دادن حاشیه های شهر، برنامه های آموزشی در مباحث ترافیکی، فرهنگ سازی و غیره در کاهش معضلات و آسیب ها موثر است.

بخشدار مرکزی خاش هم گفت: تلاشهای شهرداری و همت مسئولان در آموزش و پرورش آمادگی برای استقبال از مهر قابل تقدیر است. مجتبی شجاعی اهمیت مباحث فرهنگی را در جهت تامین امنیت و مباحث توسعه ای مهم ارزیابی کرد. وی یادآور شد: برنامه های فرهنگی نشاط اجتماعی پدید می آورند و در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر گذار هستند و بهترین کار حمایت از فرزندان مردم و تلاش برای شکوفا کردن استعدادها است. شجاعی ادامه داد: حاشیه نشینی در خاش به آن معنای واقعی وجود ندارد اما زمینه های فراهم است. بخشدار مرکزی خاش بیان کرد: پارک تفتان پایتخت کارهای فرهنگی است که خوشبختانه ظرفیتهای آن مورد توجه قرار گرفته است.

مهین شیرزایی معاون آموزش و پرورش شهرستان خاش هم گفت: مسابقه نقاشی سفیران امید با اولویت و هدف شناسایی ظرفیتهای شهرنشینی و زندگی شهروندی با پیش بینی عنوان هایی مانند بهترین دوست من، زحمت کش ترین شهروند، من شهرم را دوست دارم و به همشهریانم احترام می گذارم و در آبادانی و زیباسازی شهر خودم را سهیم می دانم نقش مهمی در فرهنگ سازی خواهد داشت. وی اظهار داشت: این مسابقه با همکاری بخشداری مرکزی، آموزش و پرورش، مدارس و شهرداری، نیروی انتظامی و غیره در چهار نقطه شهر در بلوار بهداشت جنب دبیرستان خان محمد کرد، کانون فاطمه الزهرا، خیابان سعدی واقع در پارک مقابل دبستان مالک اشتر و پارک تفتان برگزار می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.