مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی گفت: در بخش تولید و صادرات سنگ باید به مبحث فرآوری توجه ویژه داشته باشیم چراکه فرآوری سنگ در ایران به دلیل قدیمی و سنتی بودن تکنولوژی ارزش افزوده پایینی دارد.

ضرورت بومی سازی تکنولوژی فرآوری سنگ در کشور/فرآوری سنتی، ارزش آفرینی صنعت سنگ را ناچیز کرده است

قدس آنلاین اراک: به نقل از صبح محلات، مصطفی آمره مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی در همایش صادرات سنگ ایران گفت: در بخش تولید و صادرات سنگ باید به مبحث فرآوری توجه ویژه داشته باشیم چراکه فرآوری سنگ در ایران به دلیل قدیمی و سنتی بودن تکنولوژی ارزش افزوده پایینی دارد.

وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی و توسعه یافته به علت بالا بودن تلکنولوژی شاهد ارزش افزوده بالاتری نیز هستیم. ضرورت بومی سازی تکنولوژی فرآوری سنگ آمره بومی سازی تکنولوژی فرآوری سنگ در کشور را لازم و ضروری دانست و بیان کرد: بومی سازی تکنولوژی از جمله دستورات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی است که باید مورد توجه همه شرکت‌ها قرار گیرد و در این زمینه شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان حامی در کنار صنایع کوچک و متوسط قرار دارد.

ایجاد شرکتهای صادراتی گامی مهم در صادرات سنگ مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی راه اندازی شرکت‌ها و کنسرسیوم‌های صادراتی سنگ را یکی از عوامل موفقیت در صادرات دانست و افزود: در استان مرکزی ۳ شرکت مدیریت صادراتی در حال فعالیت‌هستند که زمینه صادرات برای شرکت های کوچک را نیز فراهم کرده اند.

وی ظرفیت موجود در صنعت سنگ کشور را غیر قابل انکار معرفی و بیان کرد: در بخش فرآوری سنگ نیز باید با همکاری و هم افزایی و استفاده از دانش بومی آن طور که شایسه این صنعت و ظرفیت است وارد کار شویم تا ارز آوری بیشتری را شاهد باشیم.

آمره در خاتمه توجه به علم روز را لازمه استفاده بهتر از ظرفیت معادن دانست و خاطر نشان کرد: علاوه بر استفاده از تکنولوژی روز که کاهش ضایعات در بخش فرآوری سنگ را به همراه خواهد داشت، استفاده از علم روز نیز موثر است و شرکت شهرک‌های صنعتی با پایش مراکز تولید و فرآوری سنگ نیازهای علمی و آموزشی آنها را بررسی کرده و آماده برگزاری دوره‌های آموزشی نیز هست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.