قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: عدم وجود اعتبار موجب عدم اجرای مسئولیت نیست.

عدم وجود اعتبار موجب عدم اجرای مسئولیت نیست/ هیچ مسئولی نباید خود را فراتر از قانون بداند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی  در نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل‌ و نقل استان آذربایجان‌شرقی، بابیان اینکه عدم وجود اعتبار موجب عدم اجرای مسئولیت نیست، اظهار داشت: زمانی که فردی در یک مسئولیت قرار می‌گیرد مسئول اجرای کارها است و بهانه کمبود اعتبار برای عدم اجرای کارها قابل‌قبول نیست.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود و پایین بودن قیمت نفت، مدیران ما با این شرایط مدیریت را قبول کرده‌اند و باید این رویکرد کار کنند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش‌های کمیته ایمنی در راستای ایمنی جاده‌ها، بیان کرد: کمیته ایمنی به‌خوبی کار می‌کند اما هنوز کافی نیست، البته بخشی از حوادث به مردم برمی‌گردد و باید در این راستا فرهنگ‌سازی انجام شود.

پورمهدی با بیان اینکه متأسفانه در حوزه فرهنگ‌سازی و در کنار آن در اعمال قانون با ضعف مواجه هستیم، اضافه کرد: بحث حوادث جاده‌ای به همه دستگاه‌ها و مسئولان و افراد مربوط می‌شود، چراکه این اتفاقات برای هرکسی می‌تواند اتفاق بیفتد، بر همین اساس همه باید در راستای فرهنگ‌سازی تلاش کنند.

وی ادامه داد: با وجود تعریض و چهاربانده کردن جاده‌ها که البته هنوز هم کافی نیست، بازهم شاهد تصادفات هستیم و این نشان‌دهنده این است که در خصوص فرهنگ‌سازی مشکل‌داریم، باید در راستای فرهنگ‌سازی از ظرفیت روحانیون و معلمان استفاده شود.

پورمهدی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر پیگیری روشنایی تونل شیبلی، خاطرنشان کرد: پیگیری امور و کارهای نتیجه بسیار خوبی در پیشرفت روند کار دارد و البته انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌ها هم از زیرمجموعه‌ها و مسئولان پیگیر باشند تا پاسخگو در قبال مسئولیت‌ها انجام شود.

وی با اشاره به لزوم نوسازی ناوگان بین‌راهی، بیان کرد: یکی از دلایل تصادفات جاده‌ای فرسوده بودن ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای است بر همین اساس باید در این زمینه تدابیر مناسبی اندیشیده شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با مثبت ارزیابی کردن ادغام راهداری و اداره کل حمل‌ونقل استان، ادامه داد: در خصوص برخورد با متخلفین جاده‌ای نیز، برکنار احترام و تکریم مردم در مسیر اجرای قانون نباید هیچ‌گونه ترحمی انجام شود، متخلفان جاده‌ای  باید بدانند که هزینه تخلف سنگین است.

وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای اطلاع‌رسانی، گفت: وجود رسانه‌ها و فضای مجازی فرصتی مناسب برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در جامعه است و باید از این فرصت به‌خوبی بهره‌مند شویم.

پورمهدی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر استانداردسازی سرعت‌گیرهای جاده‌ای و تجهیز جاده‌های شهری و برون‌شهری، ادامه داد: همچنین در محدوده پلیس‌راه در مقابل سرعت‌گیرهای غیراستاندارد آسفالتی، باید از تجهیزات ایمنی آیین‌نامه‌ای استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ مسئولی نباید خود را فراتر از قانون بداند، همه باید بر اساس قوانین و ضوابط عمل کنند و از انجام کارهای سلیقه‌ای بپرهیزند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به نصب و راه‌اندازی 36 دوربین ثبت تخلفات جاده‌ای، افزود: وجود دوربین‌های ثبت تخلفات در جاده‌ها خود موجب کاهش تخلفات و حوادث ناشی از تخلفات در جاده‌ها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.