قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همراه سازی شهروندان با سیاست های سازمان مدیریت پسماندهای شهری را موفقیت بزرگی برای این سازمان دانست.

همراه‌سازی شهروندان با سیاست‌های مدیریت پسماند شهری موفقیت بزرگی است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمد صادق پورمهدی در مراسم آغازین اجرای طرح «همیار پاکبان» اظهار داشت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در سه سال اخیر اقدامات برجسته و مهمی را انجام داده است که نتیجه آن به عینه در وضعیت ظاهری و پاکیزگی شهر تبریز مشهود است.

پور مهدی با تاکید بر همراهی و همکاری استانداری آذربایجان شرقی و ادارات مختلف با شهرداری تبریز و سازمان مدیریت پسماند برای ارتقاء استانداردهای بهداشتی و محیط زیستی در شهر اظهار داشت: شهر تبریز با داشتن سیستم مدرن تصفیه شیرابه های زباله و همچنین مرکز دفن فنی مهندسی زباله الگویی برای مدیریت موفق پسماندهای شهری می باشد .

وی با اشاره به آماده سازی زمینه های لازم برای احداث کارخانه تولید انرژِ از پسماند گفت: با آماده شدن و آغاز به کار کارخانه تولید انرژی از پسماند ها شاهد ایجاد درآمد برای شهر از زباله به جای دفن این پسماندها که به نوعی دفن سرمایه های شهر است، خواهیم بود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با دعوت از رسانه ها و مدیران برای فرهنگ سازی مدیریت پسماندها در منازل بر ضرورت توجه به خرید به اندازه مواد غذایی و فاسد شدنی و در نتیجه کاهش اتلاف این نوع مواد و زباله های تر و خانگی تاکید کرد.
گفتنی است طرح آموزش مدیریت پسماند در قالب طرح «همیار پاکبان» توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی اجرا می شود بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته 50 هزار نفر از دانش آموزان تبریزی در قالب این طرح آموزش می بینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.