پیشنهاد سردبیر

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس،با بیان اینکه آمریکا تاکنون به قراردادهای خود پایبند نبوده است،گفت:عدم پایبندی به قرارداد فروش هواپیما به ایران نقض آشکار برجام بوده و باید مورد پیگیری واقع شود.

عدم پایبندی به قرارداد فروش هواپیما به ایران نقض آشکار برجام بود/مجلس راهکار عملی برخورد با بدعهدی های آمریکا را تدوین می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت ، یحیی کمالی پور ، با اشاره به بدعهدی های مکرر آمریکا در موضوع خرید بوئینگ، گفت:ادامه عقد قرارداد با این شرکت با توجه به تکرار بدعهدی ها به صلاح نیست.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی،با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست،تصریح کرد:عقد هر نوع قراردادی با این کشور به صلاح ما نیست؛زیرا آن ها اعتقادی به وفای به عهد ندارند.
عقد قرارداد با آمریکا برای خرید هواپیما هزینه های بسیاری برای ما در بردارد
وی با بیان اینکه عقد قرارداد با کشور آمریکا برای خرید هواپیما هزینه های بسیاری برای ما در بردارد،گفت:همکاری بوئینگ با ایران و فروش هواپیماهای مسافربری از لحاظ امور انسان دوستانه دارای اهمیت است و کشورهایی که شعارهای حقوق بشری را می دهند باید از مانع تراشی برای فروش هواپیماهای مسافربری دست بردارند.
کمالی پور ادامه داد:عدم پایبندی به قرارداد فروش هواپیما به ایران نقض آشکار برجام بوده و باید مورد پیگیری واقع شود.
وی با بیان اینکه باید سرنوشت هواپیماهای خریداری شده از شرکت بوئینگ هرچه زودتر مشخص شود،افزود: اگر دولت آمریکا بنایی براجرایی شدن توافقات برجام دارد،باید درعمل و در موضوع فروش هواپیما به ایران این موضوع را ثابت کند.
نباید درگیر فریب حرف های بدون عمل آمریکا شویم
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه نباید درگیر فریب حرف های بدون عمل آمریکا شویم، تصریح کرد:تعارض عملکردی از سوی آمریکا و مسئولان شرکت بوئینگ قابل پذیرش نیست.
وی افزود: نباید سرمایه کشور صرف بدعهدی شرکتی شود که مداوم در حال تکرار فریب های خود است.
کمالی پور با بیان اینکه آمریکا تاکنون به قراردادهای خود پایبند نبوده است، گفت: بعد از این نیز این کشور حتی در موضوع بوئینگ نیز پایبند به قرارداد خود نخواهد بود.
کشورهای دنیا خواهان عقد قرارداد با ایران برای فروش هواپیما هستند
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کشورهای دیگر دنیا نیز خواهان عقد قرارداد با ایران برای فروش هواپیما هستند،تصریح کرد: هرچند کشورهای دیگر نیز تحت تاثیر فشارهای آمریکا هستند؛اما عقد قرارداد با آن ها به باز شدن درب بازارهای جهانی به سوی ایران منجر خواهد شد.
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه در صورت به تایید رسیدن قانون منع فروش هواپیما به ایران از سوی رئیس جمهور آمریکا مجلس ایران نیز به این موضوع ورود خواهد داشت، ادامه داد: با ادامه بدعهدی های آمریکا مجلس برای دولت برای ادامه مسیر همکاری با آمریکا تعیین تکلیف خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.