خبر برای خانواده تئاتر ایران ناگهانی و تکان‌دهنده بود. سعید کشن‌فلاح، کارگردان، مدرس و پژوهشگر تئاتر و معلمی‌ که حدود 3 دهه در تئاتر سراسر ایران آشنا و شناخته‌شده بود، درگذشت.

آی‌سان نوروزی: خبر برای خانواده تئاتر ایران ناگهانی و تکان‌دهنده بود. سعید کشن‌فلاح، کارگردان، مدرس و پژوهشگر تئاتر و معلمی‌ که حدود 3 دهه در تئاتر سراسر ایران آشنا و شناخته‌شده بود، بعدازظهر روز شنبه در بیمارستان شهید بهشتی همدان درگذشت. او میهمان رویدادهای تئاتری سراسر ایران و آشنای تئاتری‌های سراسر کشور بود.حال این کارگردان تئاتر در راه مسافرت از کرمانشاه به همدان نامساعد شد و پس از بستری‌شدن در بیمارستان شهید بهشتی همدان از این دنیا رخت بربست.

سعید کشن‌فلاح متولد 1335، دانش‌آموخته بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک و کارشناس ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس بود. وی در  سال 1383 به مدیریت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری منصوب شد و در زمان مدیریت او یک دوره جشنواره تئاتر کوتاه جوان (دوره چهارم)، 7 دوره جشنواره سراسری تئاتر ماه، یک دوره جشنواره سراسری پانتومیم، یک دوره جشنواره تک و یک دوره مسابقه نمایشنامه‌نویسی سیره پیامبر اعظم(ص) برگزار شد.

تدریس در دانشگاه‌های مختلف کشور؛ مدیریت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از سال 83 تا 91؛ ریاست دانشگاه هنر؛ عضویت در هیأت‌علمی‌ دانشکده سینما و تئاتر؛ دبیری جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر فجر، تئاتر ماه، دانشجویی و دفاع مقدس؛ عضویت در شوراهای سیاست‌گذاری، هیأت بازخوانی، بازبینی و داوری جشنواره‌های مختلف تئاتر کشور؛ مدیریت تالار مولوی و تألیف چندین اثر پژوهشی از جمله فعالیت‌هایی است که این چهره ماندگار عرصه فرهنگ و هنر در طول 3 دهه فعالیت در تئاتر انجام داده بود.

او چند سالی بود که به دلیل ابتلا به بیماری دیابت از فعالیت‌های هنری‌اش کاسته بود اما با این وجود تا همین چند هفته پیش همچنان در جلسات و برنامه‌ها و رویدادهای تئاتری حضور داشت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.