قدس آنلاین - کرمان : محمدعلی توحیدی فرماندار کرمان در کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان تشکیل جلسات اقتصاد مقاومتی را در راستای رفع موانع اجرای طرح ها و پروژه ها در حداقل زمان ممکن عنوان نمود وگفت : بذرهایی که پاشیدیم در حال جوانه زدن هستند.

به دنبال برگشت به همان دورانِ تولید حداکثری در روستاها توسط روستائیان هستیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمان، فرماندار کرمان تشکیل جلسات اقتصاد مقاومتی را در راستای رفع موانع اجرای طرح ها و پروژه ها در حداقل زمان ممکن عنوان نمود و با قدردانی از تلاش اعضاء کارگروه ، از به نتیجه رسیدن برخی از برنامه های مدون شده کارگروه خبر داد و ابراز امیدواری کرد کارگروه در حوزه اقتصاد مقاومتی در سالی که بنام آن می باشد خروجی مناسبی داشته باشد.

وی با تشریح عملکرد کارگروه در برنامه های مدون شده در بخش های تابعه شهرستان گفت : بذرهایی که پاشیدیم در حال جوانه زدن هستند ، بانک رسالت بعنوان یکی از دو معین اقتصادی شهرستان کرمان در بخش گلباف با شعار هر خانه یک کارخانه خوب ، ورود کرده است و با شناسایی پتانسیل ها و استفاده حداکثری از ظرفیت ها با تمام توان در حوزه های مختلف از جمله تولید کیف و کفش و لوازم چرمی ، چاپ رسید ، تولید لباس کار ، مبل قالی از قالی تا چارچوب مبل ، حوزه گیاهان دارویی و ... هم در بحث آموزش و هم تولید عملکرد قابل قبول و مناسبی دارد .

توحیدی در ادامه افزود : در بخش شهداد نیز هواپیمایی ماهان ایر از خیریه مولی الموحدین یکی دیگر از معین های اقتصادی شهرستان کرمان در حوزه گردشگری ،کشاورزی ، احیاء باند فرودگاه و ... اقدامات خوبی انجام داده است که احیاء باند فرودگاه از برجسته ترین کارهای انجام شده می باشد .

فرماندار کرمان طرح ایده جدید تحت عنوان شیوه نامه اقتصاد مقاومتی محلات و روستاها توسط فرمانداری و ارائه آن به استاندار محترم را از جمله کارهای برجسته کارگروه عنوان کرد و ابراز داشت : در طرح شیوه نامه ی اقتصاد مقاومتی محلات و روستاها ، کارگروهی متشکل از دو نفر از معتمدین آگاه به مسائل اقتصادی و چند نفر از مسئولین اداری بخش ، تشکیل و ایده های خود را بیان و با  بررسی کارشناسانه ، طرح های قابل اجرا در محلات و روستا را معرفی می کنند .

وی در ادامه افزود : پروسه طرح در حال انجام است و مورد توجه استاندار محترم قرار گرفته ، ایشان نیز دستور بررسی کارشناسانه و انجام اصلاحات مورد نیاز در کارگروه استان را دادند که بحمدالله کلیات طرح در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان تأئید شد .

فرماندار کرمان گفت : در گذشته روستاها محل تولید بودند ، علاوه بر اینکه مایحتاج ضروری و بسیاری از اقلام سبد خانوار خود را تولید می کردند مازاد آن نیز به مصرف شهروندان ساکن شهرها می رسید اما در حال حاضر این رویه معکوس شده و علاوه براینکه تولید در روستاها به حداقل رسیده خودشان مصرف کننده ی بسیاری از کالاهایی هستند که خودشان توان و امکانات تولید آن را برای مصرف خودشان دارند.

وی با بیان اینکه ایده اولیه این طرح با استفاده از سیاست های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی ، اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری (حفظه ...) تدوین شده اظهار داشت : ما با ارائه طرحِ اقتصاد مقاومتیِ محلات و روستاها ، به دنبال برگشت به همان دورانِ تولید حداکثری در روستاها توسط روستائیان هستیم .

رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان کرمان با اشاره به دوران دفاع مقدس ، حمایت های مردمی در پشت جبهه در طول دوران ۸ سال جنگ تحمیلی را بعنوان یک تجربه ، الگو و تضمینی مناسب برای مسئولین در تقویت عزم و اراده آنها درخصوص اقتصاد مقاومتی بیان کرد و تصریح کرد : اگر حمایت های مردمی در طول جنگ چه با حضور در جبهه و چه در پشت جبهه نبود شاید اکنون شرایط به گونه ای دیگر بود ،این حمایت ها هنوز هم در ذهن مردم به ویژه رزمندگانی که در جبهه بودند نقش بسته است ،باید از این ظرفیت عظیم کشور ، استفاده کرد .

وی افزود : نمونه دیگر این ظرفیت بزرگ اجرای طرح همیاران آب در راستای صرفه جویی آب است که به نتیجه هم رسید ،ساخت مدارس و مساجد فراوان توسط خیرین یکی دیگر از این حضور است ،تمام اینها نمونه هایی از ظرفیتی بزرگ بنام ملت را تداعی می کند .
توحیدی با تأکید بر اینکه نوشتنی ها تمام شده و نوبت عمل است توجیه مردم و صراحت کلام مسئولین در گفتن طرح و آثار اجرای آن را در قبول و همکاری مردم بسیار تأثیرگذار دانست .

فرماندار کرمان تأکید کرد : در ثبت طرح و پروژه ها توسط دستگاه های اجرایی در سامانه سانپا (سامانه نظارت و ثبت پروژه های اقتصاد مقاومتی) ، دستگاه ها ، استانی تعریف شده اند اما ارزیابی ها شهرستانی است لذا ادارات شهرستان بایستی پیگیر ثبت طرح هایشان توسط ادارات کل در سامانه باشند تا زحمات و تلاش های آنان هدر نرود و در ارزیابی هم جایگاه مناسب داشته باشند .

توحیدی درخصوص صندوق های خرد روستایی میزان کمکِ معین جهت اجرای هر طرح یا پروژه را معادل میزان آورده شخص جهت مشارکت در طرح اعلام کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.