پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین-آبادان -زهره کریمی :از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ دو هزار و ۹۱ میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون به بهره برداران بخش کشاورزی در آبادان پرداخت شد.

پرداخت دو هزارمیلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزی آبادان

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ دو هزار و ۹۱ میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون به بهره برداران بخش کشاورزی در آبادان پرداخت شد.
ناجی شهیب زاده با بیان اینکه تسهیلات پرداختی بهره برداران بخش باغی و آبزی پروری را شامل می شود، اظهار کرد: در تلاش برای ارتقای سطح مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان آبادان هستیم.
وی اضافه کرد: بر این اساس برنامه‌های مختلف آموزشی را برای آشنایی کشاورزان از مزیتهای استفاده بهینه از ابزارآلات کشاورزی در روستاها برگزار کرده ایم و این کار همچنان ادامه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان از افزایش تولید و کسب سود بیشتر به عنوان یکی از اهداف مکانیزه کردن کشاورزی نام برد و تصریح کرد: سعی مان بر آن است تا در شهرستان خرما خیز آبادان این بخش را ارتقا دهیم.
شهیب زاده گفت: در مدت یاد شده، تاکنون چهار دستگاه تیلر، یک دستگاه تراکتور باغی و ادوات شیلاتی (هواده و غذاده اتوماتیک و پمپ صید میگو) توسط شش بهره بردار خریداری شده است.
به گفته وی، یک پرونده نیز برای خرید تراکتور شش سیلندر به بانک عامل معرفی شده است. 
شهیب زاده ادامه داد: انتظار می رود با ورود این ماشین آلات به چرخه کار موجود در آبادان، علاوه بر ترویج مکانیزه کردن کشاورزی و آبزی پروری، سطح کشت و تولید در شهرستان افزایش یابد.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان عنوان کرد: این شهرستان دارای ۱۳هزار و ۲۰۰ هکتار نخلستان است که به طور سالانه بیش از ۶۵ هزار تن خرما در آن تولید و برای بازار مصرف داخلی و صادرات ارسال می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.