پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین-شهرکرد-لیلا احمدی: استانداری همچنان برای جانشینی این فرد،با احزاب ،گروه ها و افراد دچار کشمکش اساسی است.

سردرگمی و بلاتکلیفی استاندار در انتخاب گزینه مناسب

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، با اعلام خبر غیر رسمی برکناری خدابخش مرادی نافچی معاون سیاسی امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری مجموعه استانداری همچنان به دنبال گزینه ای برای جانشینی این پست مهم در استانداری هستند،  هر چند از خدمات و فعالیت های دوره کاری خدابخش مرادی نافچی نباید چشم پوشی کرد، از جمله باز گذاشتن فضای سیاسی در انتخابات مجلس، آزادی در تبلیغات، ایجاد فضای امن برای تشکل ها و احزاب که هم سو با اقدامات دولت بوده است.

اما از نکات منفی حائز اهمیت در کارنامه وی که تا سالیان سال باقی خواهد ماند می توان به  نداشتن دیدگاه منطقی نسبت به انتخابات، سوء مدیریت در جریان انتقال آب و کشته شدن یک نفر در این حادثه و اعمال نفوذ در انتخاب مدیران استانی اشاره کرد که علاوه بر اینکه مجموعه استانداری را به نوعی روبه روی نمایندگان مجلس و احزاب قرار داده است، باعث تزلزل جایگاه وی شد.

اما استانداری همچنان برای جانشینی این فرد،با احزاب ،گروه ها و افراد دچار کشمکش اساسی است و با گذشت یک ماه از برکناری این فرد هنوز هیچ شخصی بنابر دلایلی از جمله پایان دولت، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر، کنار نیامدن با دیدگاه نمایندگان و... قادر به قبول کردن این پست نبوده اند.

طبق گمانه زنی ها از مجموعه استانداری برای احراز این پست می توان به سیامک سلیمانی معاونت نیروی انسانی، گودرز امیری معاونت عمرانی و توسعه اشاره کرد که با توجه به اینکه این دو شخص در پست های خود کارنامه قابل قبولی نداشته اند، حال قرار است معاونت سیاسی که پست بسیار حساسی است را بر عهده بگیرند.

در خارج از مجموعه استانداری میتوان به محمد رئیسی و نصرالله ترابی  نمایندگان اسبق مجلس، همچنین  می توان به  سید عبدل درگاهی و نصیر حبیبی اشاره کرد که هرچند در این زمینه تجربه چندانی ندارند اما در بین گزینه های پیشنهادی دیگر مناسب تر هستند.

حال باید نظاره گر چند روز آینده بود که آیا استاندار با تمام گروه های سیاسی استان بر سر انتخاب معاونت سیاسی امنیتی خود به توافق می رسد یا به دنبال گزینه ای دیگر به نام...سلیمانی خواهد بود.  

شایان ذکر است خدابخش مرادی نافچی بیش از یک ماه در جلسات و محل کارش حاضر نمی شود و دیروز در رزمایش الی بیت المقدس 5 که توسط سپاه قمر بنی هاشم(ع) برگزار شد، حاضر نشده بود در صورتیکه معاونت سیاسی امنیتی استانداری باید در چنین برنامه هایی حضوری فعال و پر رنگ داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.