پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین-شهرکرد-مهدی طهماسبی دزکی: چه اتفاقی افتاده که مصوبات شورای عالی آب کشور ،به عنوان عالیترین وبالاترین مرجع تصمیم گیری درموضوع آب، به سادگی زیر پاگذاشته می شود؟

به بهانه افتتاح کارخانه فولاد سفید دشت، به بدبختی مردم مظلوم و بی پناه استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش قس آنلاین از شهرکرد، درآستانه سفر قریب الوقوع  دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به استان چهارمحال وبختیاری قرارداریم سفری که  بمنظور افتتاح کارخانه فولاد سفیددشت  انجام خواهد شد .                 

  از آنجا که اسحق جهانگیری در سفر دو روزه ای که درهفته قبل به استان اصفهان داشتند طی سخنانی، بر لزوم اجرایی شدن پروژه مخرب تونل بهشت آباد تاکید نمودند نکات ،سئوالات وابهاماتی که در اذهان وافکارعمومی مردم استان چهارمحال وبختیاری نسبت به ایشان وجوددارد را مطرح می نماییم.

هرچند هجمه تبلیغاتی ورسانه ای وسیع وهماهنگ  چند ماه اخیر رسانه های استان اصفهان  واظهارات مسئولین ارشد  وبرخی از نمایندگان این استان مبنی بر اجرایی شدن پروژه تونل بهشت آباد موجی از نگرانی در اذهان وافکار عمومی مردم ومسئولین استان چهارمحال وبختیاری ایجاد نمود اما اظهارات معاون اول رئیس جمهور درسفر به اصفهان وتاکید ایشان بر اجرایی شدن این پروژه، نگرانی مردم  بویژه کشاورزان چهارمحال وبختیاری را دوچندان نموده است.

آقای اسحق جهانگیری مردم استان چهارمحال وبختیاری انتظار دارند درسفر قریب الوقوع جنابعالی به این استان به این  چند سوال آنان پاسخ دهید که چه اتفاقی افتاده که مصوبات شورای عالی آب کشور ،بعنوان عالیترین وبالاترین مرجع تصمیم گیری درموضوع آب، به سادگی زیر پاگذاشته میشود؟ لطفا به مردم این استان توضیح دهید چرا وچگونه  متولیان آب کشورمصوبات شورای عالی آب را به راحتی  بلوکه  و دگرگون میکنند؟ این چه قدرت و مافیایی است که قانون را دورمی زند؟  این چه قدرت فراقانونی  است که قولها و وعده های رئیس جمهور به مردم چهارمحال وبختیاری را نادیده می گیرد و آنان را زیر پا می گذارد؟ آیا اینگونه اقدامات نتیجه ای جز سلب اعتماد مردم به دولت ونظام را بدنبال نخواهدداشت ؟                                                                                           

 به باور بسیاری از کارشناسان واهل فن، اجرای تونل بهشت آباد  بمنزله تبدیل شدن سه شهرستان شهرکرد وکیار واردل با جمعیتی با لغ بر 600 هزارنفر به کویری لم یزرع وبیابانی برهوت است. براساس مصوبه  سیزدهمین جلسه شورای عالی آب کشور که به ریاست جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد، پروژه احداث تونل  انتقال آب بهشت آباد حذف ، ولوله گذاری وپمپاژ جایگزین آن شد. اما پس از گذشت قریب به دوسال مسئولین ارشد استان اصفهان از آغاز قریب الوقوع احداث این تونل سخن به زبان آورده اند.

اسحق جهانگیری ،درجلسه دهم شورای عالی آب کشور، تونل غیرقانونی گلاب 2 که مسیر چندصدساله رودخانه زاینده رود را از استان چهارمحال وبختیاری را منحرف وبیش از 50 هزار نفر سکنه دوشهرستان سامان وبن را آواره خواهد کرد،بدلیل نداشتن مجوزات قانونی و زیست محیطی متوقف ، ومقررشد احداث آن مورد بررسی قرارگیرد لطفا به مردم چهارمحال وبختیاری وبویژه به ساکنین دوشهرستان بن وسامان توضیح بفرمائید چرا وبا کدام مجوز وطبق کدام قانون، ساخت  این تونل ادامه  پیداکرد؟ و چرا درحال حاضر  این تونل غیرقانونی مراحل پایانی ساخت خودرا سپری میکند؟                                                                                                         

حسن روحانی  درسفر به استان چهارمحال وبختیاری به مردم این استان قول ووعده داد که پروژه انتقال آب شرب  بن – بروجن که براساس آن بیش از نیمی از جمعیت این استان  از آب شرب بهره مند میشوند طی سه سال به سرانجام خواهدرسید . آقای معاون اول رئیس جمهور، چرا در روند اجرای این پروژه که اعتبارات زیادی تاکنون برای آن هزینه شده کارشکنی میشود؟ چرا روند احداث آن با کندی وتعلل انجام میشود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.