قدس آنلاین / حسین پورحسین: به پیشنهاد روزنامه قدس و موافقت مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، زنگ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مشهد ۲۰۱۷ در مدارس این شهر به صدا درمی‌آید.

زنگ مشهد ۲۰۱۷ در مدارس مشهد نواخته می‌شود

پس از پیشنهاد روزنامه قدس، کارگروهی در اداره کل آموزش و پرورش تشکیل شد و در نخستین جلسه که با حضور تمامی مشاوران و معاونان مدیرکل آموزش و پرورش به مسؤولیت معاون هماهنگی آموزش و پرورش استان تشکیل شد، طرح پیشنهادی روزنامه قدس به تصویب رسید.

بر این اساس نخستین اقدام میدانی آموزش و پرورش خراسان رضوی که با حضور مسؤولان فرهنگی کشور و مقام‌های بلندپایه فرهنگی، اجتماعی، کشوری و لشکری در یکی از مدارس به اجرا درمی‌آید، زنگ مشهد ۲۰۱۷ پایتخت جهان اسلام در یکشنبه ۱۲ دی ماه مطابق با اول ژانویه ۲۰۱۷ و دوم ربیع الثانی ۱۴۳۸ همزمان در تمامی مدارس مشهد نواخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تجلیل از پیشنهاد ارایه شده از سوی روزنامه قدس در این باره گفت: همه برنامه‌های پیش‌بینی شده ملی، استانی و برنامه‌هایی که در مقیاس مشهد ۲۰۱۷ به تصویب شورای هماهنگی رسیده است، با بخش ویژه‌ای در ارتباط با مشهد ۲۰۱۷ به اجرا درمی‌آید.

علیرضا کاظمی با اعلام اینکه در بخش بین‌الملل، مسابقات قرآنی معلمان جهان اسلام با حضور استادان و قاریان بین‌المللی برگزار خواهد شد، افزود: جشنواره جابر بن حیان در مقطع ابتدایی، مسابقات ورزشی بومی و محلی با محوریت کشورهای عضو اکو از جمله برنامه‌های مصوب بخش بین‌المللی مشهد ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه در بخش استانی برنامه‌های متنوعی متناسب با پایتخت فرهنگی جهان اسلام مشهد ۲۰۱۷ طراحی و به تصویب رسیده است، گفت: از جمله این برنامه‌ها حضور دانش‌آموزان زباندان است و ویژه نامه ترویج فرهنگ میزبانی هم از برنامه‌های پیش‌بینی شده آموزش و پرورش برای مشهد ۲۰۱۷ به شمار می‌آید که از ۱۲ دی ماه تا ۱۱ دی ماه در تمامی مدارس استان و جشنواره‌ها و همایش‌های ملی، استانی که در مشهد ۲۰۱۷ برگزار می‌شود، با عنوان بخش ویژه مشهد ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگی جهان اسلام اجرا می‌شود.

کاظمی از برگزاری مسابقات ورزشی، پژوهشی، فرهنگی، هنری با محوریت ویژه مشهد ۲۰۱۷ در طول سال از دی ماه ۹۵ تا دی ۹۶ خبر داد و افزود: آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال ۲۰۱۷ مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام با برنامه‌ریزی‌های انجام شده‌ای که در یکسال گذشته با کارگروه‌های حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش درباره هر چه باشکوه‌تر شدن و شناسایی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تدارک دیده، همایش‌ها و جشنواره‌های ملی و بین‌المللی را در دستورکار قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.