قدس آنلاین/ آرش خلیل‌خانه: عباسعلی کدخدایی به روزنامه قدس گفت: شورای نگهبان االزامان و لوازم انتخابات الکترونیک را در نامه‌ای به وزارت کشور تبیین کرده و منتظر پاسخ هستیم واگر این موارد تأمین شود هیچ مشکلی برای برگزاری انتخابات الکترونیک وجود ندارد.

الزامات امنیتی برای انتخابات الکترونیک باید فراهم شود

سخنگوی شورای نگهبان در گفت و گو با خبرنگار ما در نمایشگاه مطبوعات افزود: غرفه قدس در نمایشگاه مطبوعات به خبرنگار ما گفت: برای برگزاری انتخابات الکترونیک همکاری‌های خوبی میان شورای نگهبان با وزارت کشور انجام گرفته و جلسات خوبی برگزار شده و مسایل کارشناسی و فنی در حال پیشرفت است. اما نیازمند آن هستیم که الزامات امنیتی کار تأمین شود تا بتوان انتخابات سالمی را تضمین کنیم.

وی افوزد: ما معتقدیم این یک ضرورت است و باید هر چه زودتر به سمت الکترونیکی شدن حرکت کنیم. این دوره ارتباط ما با وزارت کشور خیلی خود است و همکاری مؤثری بین ما در جریان است و باید ببینیم چه زمان  کار نهایی می‌شود و امیدواریم این مسأله به انتخابات آتی برسد و اگر نشد باید در ادوار اینده صورت بگیرد.

کدخدایی افزود: در بحث سیاست‌های کلی انتخابات و ماده 13 صحبت ما  کاملاً روشن است. ما هیچ گاه صحبتی از این‌که شورای نگهبان باید استمرار نظارت داشته باشد نکرده‌ایم. بند 13 ضرورت استمرار نظارت را تبیین کرده اما اینکه سازو کار آن چگونه باید باشد را  قانونگذار لازم است تعیین کند و هر چه تصویب شد ما تابعیم.

وی درباره استفساریه اخیر مجلس هم  تصریح کرد: شورای نگهبان  مصوبه مجلس را به دلیل تعیین محدوده برای شورای نگهبان مغایر اصل 90  قانون اساسی تشخیص داد، ضمن اینکه یک ابهام هم در مورد دو محدوده‌ زمانی که مجلس برای شورا تعیین کرده بود وجود دارد  مشخص نبود منظور مجلس کدام یک از این دو زمان است لذا نظر شورا این بود که مجلس باید این ابهام را در کنار ایراد اصلی استفساریه برطرف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.