بیرجند: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به ساخت زائرسرای ارزان برای مردم استان درمشهد گفت:تاکنون برای ساخت این زائرسرا مبلغ یک میلیارد تومان هزینه شده است وبیش از۱۰میلیارد تومان دیگربرای ساخت این مکان نیاز است.

تکمیل مهمانسرای خراسان جنوبی در مشهد۱۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ازبیرجند، موسی جوینده ظهرامروزدرنشست خبری اظهار داشت: دراین راستا مترزمین به قیمت ۵۸۰ میلیون تومان در خیابان طبرسی مشهد۹۰۰خریداری شده است وپیش‌بینی می‌شود این زائرسرا در۹ طبقه ساخته شود.

وی از کسب رتبه نخست خراسان جنوبی در خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: مردم خراسان جنوبی در بحث بازسازی عتبات مقدسه و خلق حماسه اربعین تمام قد وارد میدان شدند و خوب درخشیدند.

وی با بیان اینکه در اربعین ابتدا ۱۲موکب پیش‌بینی شد که با استقبال زیاد این موکب‌ها به ۳۲ موکب رسید بیان کرد:  مأموریت اسکان ۸۰ هزار زائر به خراسان جنوبی داده شده بود که این امر نیز محقق شد و همچنین در شهر کاظمین نیز افزایش ۳ برابری زائران را شاهد بودیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی جزو استان‌های کم جمعیت و محروم کشور است که جمعیت زیادی از آن تحت حمایت نهادهای پوششی است و از نظر خشکسالی‌های پی در پی نیز در دوسال گذشته دومین استان کم بارش کشور بوده است اما با همه این شرایط استان خراسان جنوبی در بخش کمک به ساخت عتبات مقدسه نسبت به سرانه جمعیت رتبه اول کشور را دارد.

وی بیان کرد: این امر حاکی از عشق، مهرورزی و ولایتمداری مردم خراسان جنوبی به ائمه معصومین است که در سطح کشور زبانزد خاص و عام شده است و با وجود تمام مشکلات در این امر پیشگام هستند و در کشور عراق نیز خراسان جنوبی برای مردم عراق شناخته است و از مردم خراسان جنوبی به نیکی یاد می‌شود.

جوینده با بیان اینکه در بحث اربعین حسینی خراسان جنوبی در بحث خدمات رسانی به زائران اربعین رتبه نخست کشور را کسب کرد تصریح کرد: این امر نشان دهنده کمک مردم ولایت مدار استان است.

وی خاطرنشان کرد: امسال تعهد خراسان جنوبی برای ساخت عتبات مقدسه و ساخت صحن حضرت زهرا (س) ۳ میلیارد تومان بوده است که تاکنون در ۸ ماهه امسال بیش از ۱۰۵ درصد تعهدات محقق شده است که این امر برگ زرینی برای استان است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی یادآور شد: ستاد بازسازی عتبات عالیات در بحث اقتصاد مقاومتی کار بزرگی انجام می‌دهد و با خرید سنگ و فرآوری در کارخانه‌های استان چرخه اقتصادی قوی  شکل میگیرد.

جوینده با بیان اینکه در کنار این کار طرح‌های مختلفی دنبال می‌شود تا از همه ظرفیت‌ها استفاده شود اظهار داشت: صنعت قالی‌بافی نیز در این راستا احیا می‌شود که در روستای محمدآباد طبس در ابتدا برای قالی‌بافی یک کارگاه با ۱۰ نفر کار آغاز شد اما در حال حاضر این امر به ۱۷۰ کارگاه با ۱۳ هزار نفر اشتغال رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.