همدان _معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: ما در حال حاضر ۳۶ سامانه ارائه خدمت ،هوشمند در سیستم قضایی داریم.

۳۶ سامانه هوشمند در سیستم قضایی داریم

 به گزارش قدس آنلاین ،عباس نجفی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب  رسانه به مناسبت هفته  قوه قضائیه با اشاره به هوشمندسازی دستگاه قضائی در راستای اجرای سند تحول قضایی، اظهار کرد: بحث هوشمندسازی برای تسهیل ارائه خدمات است و ما در حال حاضر ۳۶ سامانه ارائه خدمت هوشمند در سیستم قضایی داریم که این سامانه‌ها باعث کاهش تردد چهار میلیون نفر به دادگستری‌های سطح کشور شدند.

نجفی افزود: سامانه ثنا که برای دریافت ابلاغیه قضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نوبت دهی محاکم قضایی، نوبت دهی دفاتر خدمات قضایی، گواهی عدم سوء پیشینه، خودکاربری وکلا، خودکاربری کارشناسان رسمی و برگزاری جلسه دادرسی هوشمند برخی از این سامانه‌ها است.

وی ادامه داد : ۴۵ سرفصل و ۱۸ برنامه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان انجام می‌شود.

معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان درباره اقدامات این معاونت در سال گذشته، بیان کرد: آموزش فرزندان آفتاب ویژه سربازان در کلیه پادگان‌های استان انجام گرفت که در این طرح از طریق مربیانی که آموزش لازم را دیدند ۲۵ کارگاه شکل گرفت و ۶۱۵ نفر آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی دیدند، همچنین ۱۸۳ نفر از بسیجیان استان در هفت کارگاه فرزندان آفتاب شرکت کردند.

نجفی ادامه داد: هفت کارگاه در طرح "هور"  اصلاح و بازاجتماعی کردن مرتکبین جرائم برگزار و ۱۹۵ نفر از این افراد آموزش دیدند و برنامه هجرت که برای اصلاح و بازاجتماعی کردن زندانیان است در ۱۱ کارگاه انجام و ۳۰۰ نفر آموزش دیدند، همچنین در کارگاه‌های ۲۳ مهارت تربیت فرزند که مخاطب آن مدرسان آموزش و پرورش و والدینی که کودک ۷ تا ۱۲ ساله دارند در ۳۸ کارگاه برگزار و ۸۰۰ نفر در آن شرکت کردند، آموزش ضمن خدمت فرهنگیان نیز در ۳۸ کارگاه با آموزش ۲۱ هزار نفر از فرهنگیان انجام شد و ۱۷ کارگاه برای آموزش ۴۱۵ مربی مهد کودک هم برای ارتقا و توانمندسازی مربیان صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.