خبر فوری

هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به مدت سه ماه نمی‌تواند فعالیت خاصی داشته باشد و مصوبه جدیدی بدهد.

هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از رسمیت افتاد؟

به گزارش قدس آنلاین، هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به مدت سه ماه نمی‌تواند فعالیت خاصی داشته باشد و مصوبه جدیدی بدهد.

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال ظهر روز گذشته در هتل المپیک برگزار شد که طی آن، تمام اعضا رأی به عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس سابق فدراسیون فوتبال دادند و پس از آن هم رأی‌گیری برای ابقا یا برکناری سایر اعضای باقیمانده هیئت رئیسه انجام شد.

در رأی‌گیری مجمع فدراسیون فوتبال که در حضور دو نماینده از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد، ادامه فعالیت احسان اصولی، طهمورث حیدری و احمدرضا براتی به تأیید رسید و این نفرات تا مجمع بعدی فدراسیون فوتبال به کارشان ادامه خواهند داد، اما براساس قانون نمی‌توانند فعالیتی داشته باشند.

پیش از این حمیدرضا مهرعلی و حیدر بهاروند به‌خاطر پایان یافتن فعالیتشان به‌عنوان سرپرست، از هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال کنار رفته بودند و دیروز هم رأی به عزل عزیزی‌خادم و همچنین مهرداد سراجی داده شد تا عملاً هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از رسمیت بیفتد.

با توجه به پایان کار و عزل چهار عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، دیگر هیئت رئیسه نمی‌تواند با دو سوم اعضا تشکیل شود تا بدین ترتیب به‌صورت قطعی از رسمیت بیفتد و نتواند مصوبه جدیدی را تا تاریخ مجمع عمومی بعدی داشته باشد. اکنون اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال را میرشاد ماجدی، خداداد افشاریان، طهمورث حیدری، احمدرضا براتی، احسان اصولی، بهرام رضاییان و سیده شهره موسوی تشکیل می‌دهند که آخرین نفر نیز در بازداشت حضور دارد و عملاً نمی‌تواند در جلسات شرکت کند. با این حال حتی با حضور آنلاین موسوی در جلسات هیئت رئیسه، باز هم تعداد اعضای حاضر در جلسه به هفت نفر خواهد رسید و نمی‌توان با حضور این تعداد که کمتر از دو سوم اعضای هیئت رئیسه است، تصمیم‌گیری کرد.

قرار است روز هشتم شهریورماه ۱۴۰۱ انتخابات جدید فدراسیون فوتبال برگزار شود و بدین ترتیب در سه ماه آینده، اعضای باقیمانده هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نمی‌توانند فعالیتی داشته باشند.

با وجود این، حسن کامرانی‌فر دبیر کل فدراسیون فوتبال در مجمع عمومی عنوان کرده در مجمع بعدی نفرات جایگزین اعضای برکنار شده هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال را انتخاب می‌کنند و تا آن زمان، هیئت رئیسه با تمام توان به کارش ادامه می‌دهد.

کامرانی فر: هیچ مشکلی تهدیدمان نمی‌کند

دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: درباره بحث محرومیت شهاب الدین عزیزی خادم از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا استعلام گرفتیم و مشکلی فدراسیون را تهدید نمی‌کند.

کامرانی فر گفت: از فیفا استعلام گرفتیم که اگر کسی در کمیته استیناف یا اخلاق حکم علیه او داده شده باشد آیا می‌تواند در مجمع باشد؟ که آن‌ها با صراحت اعلام کردند خیر. سپس اعلام کردیم آیا کسی بعد از پایان دوران محرومیت می‌تواند در مجمع شرکت کند؟ که باز هم با صراحت گفتند نه؛ چون نباید هیچ گونه تخلفی داشته باشد. این موضوع مطابق بند ۹ ماده ۲۰ است.

وی تصریح کرد: اساسنامه برای من به عنوان دبیرکل تکلیفی را ایجاد کرده است. براساس همان اگر فردی محروم شود، نمی‌تواند در مجمع شرکت کند. ما ایشان را دیگر در فدراسیون فوتبال نخواهیم داشت، حتی اگر مدت محرومیت او کم بشود.

کامرانی فر گفت: شاید تصمیم عدم حضور عزیزی خادم مخالف نظر قلبی ما باشد؛ اما به هر حال ما نمی‌توانیم ایشان را در کنار خودمان داشته باشیم.

خبرنگار: سینا حسینی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.