اجتماع هزار نفری دهه هشتادی و نودی های عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد قم با عنوان تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب در گلزار شهدای قم برگزار شد.

دهه هشتادی و نودی های قم با رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند

به گزارش قدس آنلاین، اجتماع هزار نفری دهه هشتادی و نودی های عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم با هدف تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب و گرامیداشت شهدای نوجوان حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام روز پنجشنبه ۱۹ آبان ماه در گلزار شهدای قم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حیدری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در حاشیه این مراسم گفت: در حوادث و اغتشاشات اخیر شاهد بودیم اقلیتی به واسطه امپراطوری رسانه‌ای و معاندین خارج از کشور جلوه گری های سیاهی داشتند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم عنوان کرد: با توجه به اتفاقات اخیر این مراسم با حضور دهه هشتادی‌ها و نودی ها برگزار و از جریانات اخیر اعلام برائت شد.

وی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند دهه هشتادی‌ها سرنوشت ساز هستند گفت: کودکان و نوجوانان و جوانان در این اجتماع حضور یافتند و با رهبر و آرمان‌های انقلاب میثاق می‌کنند.

در این اجتماع امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز گفت: صفا و صمیمت فرزندان بسیار با شکوه و زیبا و اثرگذار است.

وی با ذکر آیه‌ای از قرآن کریم گفت: وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ، هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.
عموزاده تصریح کرد: شهیدان زنده و ناظر و شاهد اعمال ما هستند، آنها می‌بینند و همه چیز را شهود می‌کنند ما امروز در کنار این شهیدان تجدید میثاقی با آرمان‌ها و رهبری داریم.

وی خاطرنشان کرد: چنین اجتماعی از سوی کانون‌های فرهنگی و هنری جای تقدیر دارد و چنین برنامه‌ها و حضوری منسجم در صحنه ارزشمند است.

در ادامه این مراسم نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: گرامی می‌داریم یاد شهیدان استان قم به خصوص شهید زین الدین را و این اجتماع را ارج می نهیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با ذکر خاطره‌ای از شهید سید فرید معصومی بیان کرد: ایشان یک هفته قبل از شهادت به مجلس آمد و پروژه‌ای را با هم برای قم کار می‌کردیم که مربوط به پروژه تولید آب از هوا بود.

وی افزود: ایشان یکی از نخبگان کشور و از افراد انقلابی و با سواد و با هوش و وفادار به آرمان‌های انقلاب بود، یکی از دوستانش می‌گفت در دوره دکترا ایشان در دانشگاه حضورش در نماز جماعت تعطیل نمی‌شد.
امیرآبادی بیان کرد: در عین حال که نخبه و مستعد بود به ارزش‌های دینی و انقلابی پایبند بودند و هر چند تحصیل کرده خارج از کشور بود ولی بازگشت تا به کشور خدمت کند.

وی عنوان کرد: تلاش داریم این پروژه تعطیل نشود و نام این پروژه را شهید معصومی گذاشتیم و با حضور نخبگان درصدد هستیم این پروژه روی زمین نماند، ما شخصیت بزرگی را از دست دادیم اما راه اینها ادامه پیدا می‌کند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان ملت بدانند با این ترورها نمی‌توانند جلوی حرکت ملت را بگیرند، شهید معصومی واقعاً حیف بود که در بستر بمیرد و شهادت حق او بود و خیلی زود به هدف و آرمانش رسید.

وی گفت: در جلسه‌ای روبروی وزیر نیرو ایستاد و از مسائلی که بود دفاع کرد، وزیر نیرو به ایشان گفت دکتر معصومی شما را قبول دارم و برای بررسی پروژه به شیراز بروید، وقتی ایشان برای بررسی شرکت به شیراز رفته بود با حضور در شاه چراغ برای اقامه نماز و زیارت به خیل شهیدان پیوست و به آرزوی شهادت رسید و در راه دین و وطن جان خود را اهدا کرد و به آرزویش رسید و به دست داعشیان شهید شد.

امیرآبادی بیان کرد: ما وظیفه داریم راه شهیدان را ادامه دهیم باید تلاش کنیم با درس خواندن و حفظ ارزشهای انقلاب راه شهیدان را ادامه دهیم.

همچنبن در این مراسم اعضای کانون‌های مساجد با حمل پرچم‌های جمهوری اسلامی و تمثال‌های امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهید حاج قاسم سلیمانی، در حالی که دستان یکدیگر را به نشانه اتحاد و همبستگی گرفته بودند، با شعار "لبیک یا خامنه‌ای"، متن میثاق‌نامه با رهبری را قرائت کردند.

در این مراسم که با قرائت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید و اجرای سرود مقدس جمهوری اسلامی توسط رزم نوازان فراجای استان همراه بود، سرود میثاق که برای کنگره ملی شهدا و سالگرد شهادت سردار مهدی زین‌الدین تهیه شده بود برای نخستین بار اجرا شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.