معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: ۶۹ میلیارد تومان به کشاورزان، مرغداران و دامدارانی که در استان سمنان متحمل خسارت شده بودند، پرداخت شد.

کمک دولت به کشاورزان، مرغداران و دامداران خسارت‌دیده سمنان

به گزارش قدس آنلاین، محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بعد از ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران استان سمنان اظهار کرد: اجرای طرح مطالعاتی کاهش خطرپذیری در حوزه بلایای طبیعی ضروری است.

حمیدی بیان کرد: رویداد ملی مدیریت بحران کشور در تهران برگزار خواهد شد و دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان متخصص در حوزه مدیریت بحران در این برنامه مشارکت پررنگ داشته باشند و پروژه‌های شاخص در این حوزه مربوط به استان سمنان نیز به نمایش گذاشته شود.

وی تصریح کرد: تاکنون ۵۴ بلای طبیعی در جهان شناسایی شده که از مجموع بلایای طبیعی در جهان،۱۳ بلای طبیعی در استان سمنان وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان ادامه داد: سال گذشته، مبلغ ۶۹ میلیارد تومان به کشاورزان، مرغداران و دامدارانی که متحمل خسارت در این بخش‌ها شده بودند، پرداخت شد.

حمیدی بیان کرد: از این میزان، ۲۹ میلیارد تومان در حوزه طیور است که به خسارت‌دیدگان پرداخت شد.

وی تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه در سال گذشته کمتر ۱۵ درصد از کشاورزان زیرپوشش بیمه قرار داشتند، باید از سوی، جهاد کشاورزی و امور عشایری در خصوص بیمه اجباری کشاورزان و عشایر و ... اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان ادامه داد: در مسیر جاده‌های اصلی استان سمنان، ۱۸۷ پل آب گذر شناسایی شد که برای ۷۰ درصد آنها رفع خطر صورت گرفته و بقیه تیز در دستور کار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.