حمید یزدانی افزود: آن ها پس از ارزشیابی کیفی توصیفی در دوره ابتدایی با ارزشیابی کاملاً کمی و عددی روبهرو میشوند.معلم چندمهارتی باید بتواند در کنار آموزشهایی که عرضه میکند، به دنبال کاهش اضطراب دانشآموزانش باشد.
حمید یزدانی درباره وضعیت افت تحصیلی هفتمیها اظهار کرد: آن ها پس از ارزشیابی کیفی توصیفی در دوره ابتدایی با ارزشیابی کاملاً کمی و عددی روبهرو میشوند. همچنین در دوره ابتدایی یک معلم داشتهاند، اما در دبیرستان مابه ازای تک تک دروسشان صاحب معلم اختصاصی میشوند.
مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یک خطای استراتژیک در سنوات گذشته رخ داده و آن معلم اختصاصی برای علوم و ریاضی و ... است گفت: خوب است که متخصص داشته باشیم، اما توجه داشته باشیم دانش آموز کلاس هفتم قبل از آنکه به دنبال تخصصها باشد به دنبال آرامش و کاهش اضطراب است و معلم چند مهارتی است که میتواند این کار را انجام دهد. معلمی که بتواند با صرف زمان بیشتری نیازهای دانشآموز را احصاء کند.
یزدانی ادامه داد: معلم چندمهارتی باید بتواند در کنار آموزشهایی که عرضه میکند، به دنبال کاهش اضطراب دانشآموزانش نیز باشد. تمرکز ما بر درس هنر، آموزش هنر و آموزش همراه با هنر است. حلقه مفقوده متوسطه اول، هنر است. در تلاشیم در زمان باقی مانده سال تحصیلی یک دوره آموزشی ارزشمند را در خوزستان برگزار کنیم و در گام اول به معلم علوم، ریاضی و مطالعات اجتماعی، هنر بیاموزیم.
وی افزود: در این صورت معلم آموزشهای تخصصی اش را با هنر همراه میکند و قبل از حل تعداد زیادی مسئله، ابتدا با دانشآموز همدلی کرده و او را با خود در مسیر علمآموزی همراه میکند. دانشآموزان این مقطع تحصیلی، در سن بلوغ قرار دارند و باید تلاش کنیم او را همدل کرده و سپس آموزش دهیم.
نظر شما