۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
کد خبر: 877141

این روزها کاروان‌های زیر سایه خورشید با حضور در نقاط مختلف کشور حال و هوای زیارت امام رضا(ع) را برای مردم به ارمغان می‌آورند.

زیارت امام رضا(ع) از ۱۷۰۰ کیلومتر دورتر

به گزارش قدس آنلاین، مردم ثلاث باباجانی، یکی از چهار شهرستان منطقه هورامان در استان کرمانشاه که حدود ۱۷۰۰ کیلومتر از مشهد فاصله دارد؛ زیر سایه خورشید عالم تاب، راه کوتاه کرده و زائر آستان امام رئوف شده‌اند. خورشید خراسان به وسعت یک ایران می‌تابد.

آن‌ها از آن راه دور، با در آغوش گرفتن پرچم گنبد حرم مطهر رضوی و با نوای خادمان رضوی، عطر حرم را استشمام می‌کنند و از راه دور به امامشان سلام می‌دهند.

در ادامه این حضور، خدام آستان قدس رضوی با پرچم مطهر بارگاه ملکوتی حضرت شمس الشموس در منزل آقای حسن سهرابی، فرزند شهید عبدالرحیم سهرابی از شهدای اهل سنت دوران دفاع مقدس شهرستان ثلاث باباجانی حضور پیدا کرده و نسبت به جایگاه رفیع خانواده معظم این شهید و بزرگداشت یاد و خاطره وی ادای احترام کردند.

در این مراسم که فرماندار، مسئولین و نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضور داشتند، با مدیحه‌سرایی مداح و ذاکر اهل بیت(ع) در باب مقام و منزلت عالم آل محمد(ص) و قرائت صلوات خاصه آن حضرت و اهدای بسته‌های متبرک رضوی به خانواده شهید؛ عطر روح‌نواز حرم مطهر و صفای زیارت مضجع شریف امام رضا(ع) فضا را لبریز از عشق رضوی کرد.

در ادامه حضور در شهرستان جوانرود، دیدار با امام جمعه و حضور در گلزار شهدای شهرستان، دیدار با خانواده‌های سپاه در شهرستان جوانرود و حضور در بین مردم و اراداتمندان امام رضا(ع) از دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید اعزامی به استان کرمانشاه است.

کاروان خدام حرم مطهر رضوی در دهه کرامت با سفر به شهرها، بخش‌ها و روستاهای مختلف ضمن دیدار با مردم و فراهم نمودن زمینه زیارت از راه دور، برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی اجرا می‌کنند.

ترویج فرهنگ و سیره رضوی، آشنا کردن هر چه بیشتر مردم اقصی نقاط کشور به ویژه نسل جوان با شخصیت نورانی امام رضا(ع) و تبیین فلسفه زیارت ائمه اطهار(ع) از جمله اهداف این سفر معنوی است.

زیارت امام رضا(ع) از 1700 کیلومتر دورتر

زیارت امام رضا(ع) از 1700 کیلومتر دورتر

زیارت امام رضا(ع) از 1700 کیلومتر دورتر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.