محصولات سلامت محور و البته دارو، از تبلیغات در سطح داروخانهها منع هستند و هیچ داروخانهای اجازه ندارد برای افزایش فروش خود، از تبلیغات استفاده کند.
افزایش تعداد داروخانهها در جوار یکدیگر، به ویژه در مناطق مرکزی شهرهای بزرگ، موجب شده که داروخانهها برای افزایش فروش خود، به تبلیغات شرکتها گرایش پیدا کنند و گاه، محصولات آن ها را به شیوه «دو تا بخر، یکی جایزه بگیر»، تبلیغ کنند.
این در حالی است که داروخانهها اجازه چنین تبلیغاتی را ندارند و نباید محصولات یک شرکت خاص را به شیوهای در فروشگاهها و…، کاربرد دارد؛ تبلیغ کنند.
در مراجعه به یکی از داروخانهها، به این شیوه تبلیغات برخوردیم.
سید علی فاطمی نایب، رئیس انجمن داروسازان ایران، در پاسخ به این پرسش که آیا چنین شیوهای در داروخانهها مجاز است یا خیر، گفت: بر اساس تبصره ۳ ماده ۳ قانون مقررات امور پزشکی و دارویی، ویتامینها و مواد نیروزا جزو داروها محسوب میشوند. تبلیغ مصرف داروها و ایجاد تقاضای مصرف هم بر اساس قانون ممنوع است.
نظر شما