مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: افزایش گردو غبار در آسمان بجنورد سبب شد تا کیفیت هوا امروز (چهارشنبه) در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گیرد.

هوای بجنورد برای گروه‌های حساس ناسالم شد

به گزارش قدس انلاین، رضا شکاریان اظهار کرد: امروز شاخص کیفی هوای بجنورد به طور میانگین به ۱۳۱ رسید که در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس قرار دارد.

وی افزود: غلظت آلاینده ها در آسمان استان از عصر دیروز روندی رو به افزایش داشته به گونه ای که شاخص کیفی هوا در شب گذشته به ۲۸۰ رسید.

شکاریان ادامه داد: ریزگردها عامل اصلی غلظت آلایندگی، آلودگی و کاهش کیفیت هوا در بجنورد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کاهش کیفیت هوا در تمامی نقاط استان حادث شده است اما اکنون کیفیت هوا تنها در بجنورد قابل سنجش است.

براساس این گزارش در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

گردغبار در راه خراسان شمالی

براساس اعلام اداره هواشناسی خراسان شمالی با فعالیت سامانه جوی و وزش باد، خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا برای امروز و فردا محتمل است و در این زمینه هشدار سطح زرد صادر شده است.

هفته پیش جولان گرد و خاک در آسمان خراسان‌شمالی و کاهش کیفیت هوا سبب تعطیلی ۲ روزه استان شد.

آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی تنها در یک نقطه از بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای مرکز استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.