وزیر کشور عراق از استقرار ۱۲۰ گیت اضطراری در پایانه زرباطیه برای سهولت در تردد زائران اربعین خبرداد.

وزیر کشور عراق خبر داد: استقرار ۱۲۰ گیت اضطراری در پایانه زرباطیه برای سهولت در تردد زائران اربعین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، عبدالامیر الشمری که برای دیدار و حضور در جلسه ستاد اربعین در مرز مهران حاضر و به بازدید میدانی با همتای ایرانی خود از زیرساخت‌ها و امکانات طرفین پرداخت در گفت وگو با خبرنگاران در مرز بین‌المللی مهران اظهار داشت: بیشتر از 50 درصد از زائران  اربعین حسینی از مرز مهران وارد کشور عراق می شوند و بر این اساس باید بیشتر امکانات مورد نیاز نیز در این نقطه متمرکز شود.

وی افزود: استانداران ایلام و واسط عراق کارهای زیرساختی خوبی در دو طرف مرز انجام داده و توسعه راه ها در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر کشور عراق یادآور شد: سامانه های ثبت ورود و خروج در مرز زرباطیه عراق افزایش یافته و بیش از 120 گیت برای سهولت و سرعت بخشی در ترددها ایجاد خواهد شد.

الشمری تاکید کرد: حدود 200 خودرو متشکل از اتوبوس و سایر خودروها برای حمل و نقل عمومی و انتقال زوار در مسیرهای ورود و خروج پیش بینی شده است.

وی با اشاره به گرمای هوا در اربعین پیش رو یادآور شد: آب شرب برای زوار در مرز زرباطیه فراهم و ورود خودروهای امدادی هم مورد توافق قرار گرفته است.

وزیر کشور عراق اضافه کرد: هفته آینده کمیته و قرارگاه مشترک بین دو استان واسط و ایلام در ایران و عراق ایجاد و آخرین نیازسنجی ها و تصمیمات با هماهنگی مسئولان تا 2 هفته آینده اتخاد می شود.

الشمری گفت: استانداران دو طرف مرز باید در هماهنگی کامل با یکدیگر باشند تا مشکلات احتمالی شناسایی و در سریع ترین زمان ممکن تصمیمات لازم برای حل آنها اخذ شود.

خدمت به زائران بهترین نعمت الهی است

استاندار واسط عراق نیز در این نشست با اشاره به نیاز زائران به آب و یخ در ایام اربعین گفت: انتظار داریم مسئولان ایرانی در تامین آن بویژه در مرز زرباطیه به کمک مقامات عراقی بشتابند.

محمد جمیل المیاحی تاکید کرد: تامین 400 الی 600 هزار بطری آب در پایانه مرزی زرباطیه نیاز است که باید مسئولان 2 کشور در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی همچنین بر تامین تانکر آب و یخ و ایجاد کارخانه یخ در 2 سوی مرز تاکید کرد.

استاندار واسط استقرار آمبولانس و نیروهای امدادی و خدماتی در مرز زرباطیه را خواستار شد تا بتوان به حوادث احتمالی خدمات درمانی و پزشکی مورد نیاز ارائه کرد.

استاندار واسط عراق نیز در این نشست با اشاره به نیاز زوار به آب و یخ در ایام اربعین گفت: انتظار داریم مسئولان ایرانی در تامین آن بویژه در مرز زرباطیه به کمک مقامات عراقی بشتابند.

انتهای پیام/180/

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.