کره شمالی در واکنش به استقرار تجهیزات نظامی راهبردی آمریکا در منطقه از جمله بمب‌افکن هسته‌ای بی-۵۲، به واشنگتن درباره حمله پیشدستانه هشدار داد.

کره شمالی، آمریکا را به حمله پیشدستانه تهدید کرد

به گزارش قدس‌آنلاین به نقل از تاس، خبرگزاری رسمی کره شمالی جمعه نوشت: این اقدامات تحریک‌آمیز، تحرکاتی عمدی برای جنگ هسته‌ای از سوی آمریکاست.

این خبرگزاری افزود: آمریکا خوب می‌داند که شبه جزیره کره در وضعیت جنگی قرار دارد و استقرار تجهیزات راهبردی در کشورهای دست‌نشانده اولین اهداف تخریب خواهند بود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی هشدار داد: دوره‌ای که حق حمله پیشدستانه در انحصار آمریکا بود به سر آمده است. اکنون آمریکا و گنگسترهای «جمهوری کره» یک اقدام تحریک‌آمیز جنگی هسته‌ای علیه کره شمالی مرتکب شده‌اند.

بمب‌افکن راهبردی هسته‌ای بی-۵۲ و جنگنده رادارگریز نسل پنجم اف-۲۲ اخیرا در جنوب شبه جزیره کره فرود آمدند.

همچنین ناوهواپیمابر هسته ای یو اس اس رونالد ریگان روز پنجشنبه هفته گذشته در بندر بوسان واقع در جنوب شرقی به مدت ۵ روز و در پی عملیات دریایی ۳ جانبه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی پهلو گرفت.

کره شمالی سه شنبه با محکوم کردن ارسال اخیر تجهیزات استراتژیک آمریکا به شبه جزیره کره، در مقابل این اقدام وعده پاسخی کوبنده و قاطع داد.

کیم تونگ میونگ محقق مطالعات سیاست‌های بین‌المللی انجمن کره شمالی در بیانیه‌ای که در خبرگزاری دولتی این کشور منتشر شد، گفت تجهیزات هسته‌ای آمریکا فراتر از خط خطر در شبه جزیره کره است.

وی در ادامه با اشاره به این که آمریکا رزمایش مشترک برگزار و تجهیزات استراتژیک به بزرگترین مرکز پرتنش دنیا ارسال کرده تاکید کرد رئیس کره شمالی گفته بود چنین اقدامات تحریک‌آمیز خطرناک هسته‌ای جهان را به منطقه پرآشوب هسته‌ای تبدیل می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.