فیلم کوتاه «استوک» درباره زنان سرپرست خانوار به نویسندگی و کارگردانی «محمد علی صباغی» عصر پنجشنبه طی مراسمی با حضور "علیرضا خمسه" از بازیگران مطرح تئاتر و سینمای کشور در محل پردیس سینمایی اطلس برای نخستین بار به نمایش عمومی درآمد.

فیلم «استوک» با حضور علیرضا خمسه در مشهد رونمایی شد

به گزارش قدس خراسان، خمسه بعد از نمایش این فیلم در جمع خبرنگاران و تماشاچیان گفت: مشهد خطه ای هنرپرور است و از قدیم نیز مهد هنر تئاتر بوده است، بسیاری از بزرگان تئاتر و سینمای کشور مشهدی یا خراسانی هستند.

وی بیان کرد: هم اینک نیز چهره های درخشانی در تئاتر و سینمای ایران وجود دارد که اهل مشهد هستند، استعدادهای جوانان این خطه نیز به کمک همین اساتید به مرور کشف می شود و در عرصه سینمای ملی و بلکه بین المللی خواهد درخشید.

خمسه فیلم استوک را از بهترین کارهای فیلمسازان جوان مشهدی برشمرد و از دعوتش در این جمع اظهار خرسندی کرد.

کارگردان و نویسنده فیلم "استوک" نیز درباره این اثر گفت: ساخت این فیلم در سال ۱۴۰۰ کلید خورد اما با وقفه ای مواجه شد و در نهایت امسال به پایان رسید.

محمدعلی صباغی اظهار کرد: زنان و بانوان سرپرست خانوار مساله امروز و دیروز نیست، مساله ای است که سالهای سال گریبان خانواده و جامعه ایرانی را گرفته، زنان و شیرزنانی که در این آب و خاک چه زمانی که فرزندان خود را به جبهه جنگ ارسال کردند و چه زمانی که قرار بود در اقتصاد سهمی داشته باشند، خوش درخشیده اند.

وی بیان کرد: مسائل زنان سرپرست خانوار دغدغه ما نیز بوده بویژه دخترانی که به جبر روزگار مجبور هستند کارهای سختی را انجام دهند.

صباغی جرقه ساخت این فیلم را مربوط به خواندن قصه ای در ارتباط با دختر خانمی دانست که در یک گورستان خودروهای دست دوم فعالیت می کرد.

علی عظیم زاده، فیلمبردار استوک نیز با بیان اینکه فیلمبرداری در فضای بصری را به فضای آپارتمانی ترجیح می دهد، گفت: عمده فیلمبرداری فیلم استوک مربوط به فضای باز بود که از انجام آن لذت زیادی بردم، زیرا به نظرم چالش فیلمبرداری، فعالیت در فضای بصری است.

مژگان کریمی، بازیگر نقش اول فیلم استوک نیز گفت: زنان ایرانی در سراسر دنیا قدرتمند بوده و خواهند بود، سعی کردم نقش دختر جوانی که همه مشکلات را به دوش می کشید را به نحو احسن بازی کنم، احساس می کنم که برای این نقش کمی خام بودم اما سعی کردم تجربه کسب کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.