فرانسه سیستم‌های راداری پدافند هوایی موسوم به «Ground Master ۴۰۰» را با هدف «تقویت حاکمیت» قزاقستان به این جمهوری آسیای مرکزی عرضه خواهند کرد.

فرانسه سیستم‌های دفاع هوایی قزاقستان را تامین می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا،  توافقات مربوطه در جریان سفر هفته گذشته امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به آستانه حاصل شد.

رادار Ground Master ۴۰۰ یک رادار ضد هوایی است که قادر به شناسایی انواع اهداف هوایی از جمله پهپادهای کوچک است.

بر اساس این گزارش بر اساس توافقات انجام شده شرکت انرژی فرانسوی EDF در مناقصه شناسایی پیمانکار برای ساخت اولین نیروگاه هسته ای در قزاقستان شرکت خواهد کرد.

فرانسه از نظر حجم سرمایه‌گذاری در این کشور حتی از چین همسایه جغرافیایی این جمهوری آسیای مرکزی نیز پیشی گرفته است بطوری که پاریس به خاظر مشارکت در پروژه های بزرگ انرژی قزاقستان یکی از شرکای کلیدی  تاشکند آستانه محسوب می شود.

مکرون و قاسم ژومارت توکایف همتای قزاقستانی خود تعدادی توافق نامه را امضا کردند که بر صنعت هوافضا، داروسازی و آموزش تأثیر می گذارد. یکی از مهمترین اسناد، اعلامیه همکاری در زمینه مواد معدنی استراتژیک بود. واقعیت این است که پس از کودتای نظامی در نیجر، این کشور آفریقایی تامین اورانیوم پاریس را متوقف کرد. بنابراین فرانسه به دنبال فرصت های جدید برای واردات مواد اولیه از قزاقستان است که در استخراج اورانیوم در جهان پیشرو می باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.