۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۸
کد خبر: 934389

استراتژی گام به گام حزب الله

عقیل رحمانی، خبرنگار اعزامی قدس‌آنلاین به جنوب لبنان

در مورد تحولات میدانی هم برخی منکر پیشروی صهیونیست ها در جنگ زمینی هستند. یک روایت می گویند این تاکتیک حماس است.

صبح روز شنبه دوباره شاهد تبادل آتش باری سنگین میان حزب الله و رژیم کودکش اسرائیل در جنوب لبنان هستیم. تمرکز درگیری بر مزارع شبعا و برخی روستاهای نزدیکی شهر خیام است. بلندی ها گلوله باران می شود. می گویند مقاومت هم در پاسخ دو شهرک صهیونیست نشین در شمال سرزمین های اشغالی را هدف قرار داده.

این اتفاقات را نمی توان بی ربط به مواضع اخیر سید حسن نصرالله دانست. همزمان گمانه زنی ها در مورد آینده جنگ غزه داغ است. در برخی محافل لبنانی اخباری به گوش می رسد مبنی بر اینکه حماس از سید حسن خواسته مستقیما وارد جنگ با اسرائیل شود. اما در مورد تحولات میدانی هم برخی منکر پیشروی صهیونیست ها در جنگ زمینی هستند. یک روایت می گویند این تاکتیک حماس است. به این معنی که چون جنوب شهر غزه کشتزار و باغات و بدون دفاع است و نمی توانند رزمندگان آنجا مستقر شوند اجازه می دهند دشمن پیشروی کند. سپس آنها را به داخل غزه کشانده و قیچی می کنند و به آنها تلفات وارد می کنند. برخی منتقد این رویکرد هستند. معتقدند حماس همین الان باید از پشت به اسرائیلی ها حمله کنند و نگذارند پیشروی داشته باشند. اما به نظر مقاومت فلسطین برای تلفات کمتر تاکتیک نخست را انتخاب کرده چرا که می داند صهیونیست ها در جنگ زمینی و شهری بسیار آسیب پذیر هستند و آنجا می تواند آنها را زمینگیر کنند.

در مورد تاکتیک بعدی حزب الله هم نمی توان اظهار نظر کرد. عده ای می گویند مقاومت باید قدرت خود ا به رخ اسرائیل بکشد. اما مهره چینی حزب الله گام به گام است و همه منتظر اشاره سید مقاومت هستند. تحولات بعدی وابسته به نوع موضع گیری ایشان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.