۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 945110

منابع خبری گزارش می‌دهند چین اخیراً کنترل بر روی مرز خود با کره شمالی را تشدید کرده است و در همین راستا گشت مرزی این کشور قصد دارد دوربین‌های مداربسته و سنسورهای مادون قرمز بیشتری را در امتداد مرز با کره شمالی نصب کند.

تشدید کنترل چین در مرز با کره شمالی

به گزارش قدس آنلاین، دیلی ان کا به نقل از یک منبع خود در چین که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش بشود، خبر داد گشت مرزی چین قصد دارد دوربین‌های مداربسته و سنسورهای مادون قرمز بیشتری را در امتداد مرز با کره شمالی نصب کند. به نظر می رسد این اقدام با هدف جلوگیری از فرار و قاچاق در منطقه صورت می گیرد.

این منبع گفت: «پیامد بازگرداندن اجباری اخیر اتباع کره شمالی، دولت چین در حال اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از حوادث ناگوار مرتبط با همسایه خود، مانند فرار و قاچاق است».

چین اخیراً به دلیل بازگرداندن صدها تن از فراریان کره شمالی از زندان‌های استان های لیائونینگ و جیلین با انتقاد جامعه بین المللی مواجه شده است.

بر اساس ماده ۳۳ کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت پناهندگان، هیچ کشور متعاهدی نباید پناهنده‌ای را به هر طریقی به مرزهای سرزمین هایی که جان یا آزادی او به دلیل نژاد، مذهب، ملیت، عضویت در یک گروه اجتماعی خاص یا عقاید سیاسی در معرض خطر قرار می‌گیرد، اخراج کند یا بازگرداند. با این حال، چین فراریان کره شمالی را مهاجران غیرقانونی می داند نه پناهنده.

به گفته این منبع، موضع چین این است که این کره‌ای‌ها از طریق مراحل قانونی به کشورشان بازگردانده شده‌اند؛ اما به دنبال انتقاد جامعه بین‌المللی، پکن قصد دارد کنترل در مرزها را تقویت کند تا مسئله فرار از کشور مبدا را متوقف کند.

دیلی ان کا اخیرا گزارش داد دولت چین با تشدید نظارت و بازرسی از کشتی های ماهیگیری چینی که در منطقه مرزی فعالیت می کنند، به مقابله با واردات قاچاق محصولات دریایی صید شده در آب های کره شمالی پرداخته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.