سرمربی تیم هندبال پیکان سبزوار مشکلات مالی و نبود بودجه کافی برای حضور قدرتمند در لیگ را دلیل کم‌فروغ بودن نماینده سبزوار در لیگ برتر هندبال می‌داند.

مشکلات مالی؛ حریف سخت تیم هندبال پیکان سبزوار!

به گزارش قدس خراسان، هندبال را در خراسان به نام سبزوار می‌شناسند. بی‌شک سبزواری‌ها طلایه‌دار هندبال در خراسان و تا همین سالیان نه چندان دور، قدرت برتر هندبال ایران بودند. پیشینه هندبال و ثبت افتخارات بی‌شمار در تقویم این رشته در سبزوار گواه این ادعاست.

حضور در بالاترین سطح از رقابت‌های باشگاهی ایران و آسیا و کسب افتخارات ارزنده تا امروز فقط از هندبالیست‌های سبزواری برآمده است و بس. اکنون اما از آن گذشته پرافتخار خبری نیست. حتی پیکان سبزوار نماینده این شهر و خراسان رضوی در لیگ برتر کمتر نشانی از پیکانی دارد که نفس باشگاه‌های شناخته شده و متمول را در میدان آسیایی می‌گرفت. دلیل این فاصله معنادار را باید در نداشتن پشتیبان و حامی مالی جست.

پیکانی‌ها که تا پایان هفته هفتم لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور در رده هشتم جدول با پنج امتیاز قرار گرفته‌اند، تیم نسبتاً جوانی هستند که شاکله اصلی‌اش را بازیکنان بومی سبزوار و استان تشکیل می‌دهند و تنها دو بازیکن غیربومی را در کنار خود می‌بینند. باشگاه پیکان نیز به عنوان حامی اصلی این تیم، بودجه را نصف بودجه سال گذشته با ۴ میلیارد تومان مصوب کرده در حالی که هم هزینه‌های تیم‌داری و هم بستن قرارداد بازیکنان نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است!

اداره تیم با ۳۰۰ میلیون تومان!

سرپرست تیم هندبال پیکان سبزوار با اشاره به مشکلات زیادی که این تیم در نبود بودجه کافی دارد، می‌گوید: مجموع بودجه‌ای که باشگاه پیکان برای لیگ امسال در نظر گرفته، ۴ میلیارد تومان است که تنها ۳میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان آن باید برای پرداخت قرارداد بازیکنان و کادر فنی تیم هزینه شود. 

۳۵۰ میلیون تومان هم برای ورودی رقابت‌های لیگ پرداخت کردیم که با مبلغ قراردادها می‌شود ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان! از بودجه ۴ میلیاردی تنها ۳۰۰ میلیون تومان را باید برای هزینه‌های جاری تیم پرداخت کنیم که مربوط به خرید لباس، خوراک، سفرها و... می‌شود. 

محمد ضماند ادامه داد: با این شرایط هنوز باشگاه به بازیکنان و کادر فنی تیم پرداختی نداشته است! در حالی که در نامه‌ای که به تازگی فدراسیون برای ما ارسال کرده اعلام شده باید تا چهارم دی ۵۰ درصد از قرارداد بازیکنان و کادر فنی پرداخت شود در غیر این صورت بازیکنان تیم آزاد خواهند شد و می‌توانند با هر تیم دیگری قرارداد ببندند. این یعنی دردسر جدید برای ما که با چنگ و دندان تا اینجا با کمترین امکانات مقابل تیم‌های دیگر جنگیده‌ایم و از حیثیت هندبال خراسان و سبزوار دفاع کرده‌ایم.

تعهدی که مسئولان به آن عمل نکردند

وی افزود: برای اینکه به اهمیت کاری که بچه‌های ما انجام دادند، پی ببرید، باید بگویم از جمع بازیکنان تیم سپاهان که قهرمان لیگ بود، امسال تنها سه بازیکن جدا شدند و این تیم نتوانست نتایج سال گذشته‌اش را تکرار کند و اکنون در رده ششم جدول قرار گرفته؛ اما تیم ما با وجود اینکه با کمترین بودجه و با بازیکنان جوان و بومی در لیگ حاضر شده، دو پله پایین‌تر و در رده هشتم قرار دارد.

سرپرست تیم هندبال پیکان سبزوار با اشاره به اینکه مسئولان شهری در سبزوار، ابتدای فصل با مسئولان باشگاه پیکان تفاهم‌نامه‌ای برای کمک به تیم هندبال امضا کردند، گفت: با وجود این تفاهم‌نامه‌ که مسئولان سبزوار از فرمانداری گرفته تا شهرداری و حتی نمایندگان شهر، آن را امضا کردند تا به تیم هندبال شهر کمک کنند، به جز یکی از نمایندگان که قول افزایش ۵/۱ میلیاردی تعهد ۴میلیاردی باشگاه پیکان را گرفته و شهرداری که مکانی را برای بازیکنان غیربومی در اختیار ما قرار داده، هیچ اقدام دیگری از سوی دوستان برای بهبود شرایط تیم هندبال پیکان سبزوار صورت نگرفته است.

عمل به تعهدی که داده شد

سرمربی تیم هندبال پیکان سبزوار نیز مشکلات مالی و نبود بودجه کافی برای حضور قدرتمند در لیگ را دلیل کم‌فروغ بودن نماینده سبزوار در لیگ برتر هندبال می‌داند و می‌گوید: به لحاظ فنی اگر قرار به تحلیل نتایج تیم باشد، باید گفت طبق آنچه پیش از رقابت‌های لیگ قول داده بودیم و اعلام کردیم، در پایان مسابقات در رده هفتم تا نهم خواهیم ایستاد. همین حالا نیز در چنین شرایطی قرار داریم و بی‌شک در پایان فصل هم قول می‌دهیم همین باشد.

محسن اسماعیلی ادامه داد: با توجه به بضاعت مالی که تیم هندبال پیکان سبزوار دارد، نتایج بدست آمده، قابل قبول است هرچند ما و بازیکنان تیم سعی و تلاش می‌کنیم نتایج بهتری بدست آوریم و جایگاهمان را در جدول بهتر کنیم.

یازدهم در جدول رده‌بندی بودجه‌ها

وی بیان کرد: از لحاظ جدول بودجه‌ای تیم‌های حاضر در لیگ، تیم هندبال پیکان سبزوار در رده یازدهم جدول و بالای سر تیم پرواز نیروی هوایی قرار دارد؛ تیمی که تمامی بازیکنانش سرباز هستند و هزینه چندانی برای تیم بستن ندارد. با نگاهی به تیم‌های اول تا ششم جدول به این نتیجه می‌رسیم که هر ۶ تیم، تیم‌هایی مدعی هستند که از وجود سه تا چهار بازیکن ملی‌پوش بهره می‌برند در حالی که تیم ما ملی‌پوش که هیچ، حتی بازیکنان خوب سبزواری را که در تیم‌های دیگر توپ می‌زنند هم به دلیل شرایط مالی نه چندان خوب، نمی‌تواند جذب کند. 

سرمربی تیم هندبال پیکان سبزوارگفت: بازیکنان این تیم تا امروز هیچ دریافتی نداشتند در حالی که باید تا نیم‌فصل نیمی از قراردادشان پرداخت شود. با اینکه می‌خواستیم از شنبه تمریناتمان را شروع کنیم؛ اما به دلیل پرداخت نشدن قسمتی از قراردادها اصلاً بازیکنان را به تمرین دعوت نکردم!

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.