یک نماینده مجلس گفت: ما با کمک استفاده از ظرفیت تولید بار اول و توان داخلی دانش بنیان کشور، توانستیم به افزایش برداشت گاز و بهبود روندهای بهره برداری در صنایع نفت و گاز کشور اقدام کنیم که نتیجه آن توسعه تجارت گاز کشور بود. در نیمه اول امسال صادرات گاز طبیعی ایران به میزان ۱۲۵ درصد افزایش یافته است

بهروز محبی عضو کمیسیون برنامه و بودجه: صادرات گاز طبیعی ایران در نیمه اول امسال ۱۲۵ درصد افزایش یافت

بهروز محبی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به این موضوع که رشد اقتصادی شش ماهه ی اول سال جاری در نتیجه ی سیاست اتکا به خود و استفاده ی حداکثری از توانمندی های داخلی رخ داد، تصریح کرد: صرفه جویی ارزی ۶۸ هزار میلیارد تومانی از رهگذر استفاده از تولیدات بار اول در کشور نشان دهنده ی ظرفیت بالای دانش بنیانی کشور است. هر چقدر بیش تر از این توان بهره ببریم، بیشتر در مسیر توسعه قرار می گیریم.

وی ادامه داد: باید از یک دهه ی پیش سیاست خنثی سازی تحریم ها را با اتکا به توان داخلی در پیش می گرفتیم. در شرایط فعلی نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: با اتکا به توان داخلی و دانش بنیانی کشور توانستیم به رفع نیازهای خود در زمینه ی اقلام راهبردی در صنایع بپردازیم.

بهروز محبی
بهروز محبی

رشد اقتصادی شش ماهه کشور با کمک مصوبه ترک تشریفات مناقصه

محبی گفت: مصوبه ی مجلس مبنی بر ترک تشریفات مناقصه و طرح تولید بار اول نیز کمک شایانی به ما در راستای رسیدن به رشد اقتصادی شش ماهه ی اول سال کرد.

وی ادامه داد: در چارچوب این قانون توانستیم از تولیدات بار اول در صنایع بهره ببریم. بهبود روندهای بهره برداری در صنایع نفت و گاز در نتیجه ی اعتماد به توان متخصصان داخلی به دست آمد. صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر و اجرای سیاست همکاری در پالایشگاه های فراسرزمینی نیز بر اثر ریل گذاری های صحیح قانونی در مسیر استفاده از دستاوردهای دانش بنیانی کشور محقق شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: برای دور زدن تحریم ها مجبور بودیم هزینه های بالایی بپردازیم. اما خنثی سازی تحریم با استفاده از دستاوردهای دانش بنیانی به ما کمک کرد که از وابستگی خود به خارجی ها بکاهیم و در بسیاری از زمینه ها روی پای خودمان بایستیم. این روندها بسیار ارزشمند هستند و اقتدار کشور را بار دیگر به رخ همگان می کشند. ما با کمک استفاده از ظرفیت تولید بار اول و توان داخلی دانش بنیان کشور، توانستیم به افزایش برداشت گاز و بهبود روندهای بهره برداری در صنایع نفت و گاز کشور اقدام کنیم که نتیجه آن توسعه تجارت گاز کشور بود. در نیمه اول امسال صادرات گاز طبیعی ایران به میزان ۱۲۵ درصد افزایش یافته است.

رفع نیازهای کشور با حضوردر ائتلافات منطقه ای مانند شانگهای و بریکس 

محبی ادامه داد: هر چقدر وابستگی ما به خارجی ها در اقلام راهبردی و تجهیزات استراتژیک کاهش پیدا کند، زمینه برای رشد و بالندگی بیشتر کشور فراهم می شود. بومی سازی محصولات ضمن اینکه وابستگی ما را به دیگران از بین می برد، زمینه را برای صادرات این اقلام فراهم می کند. صرفه جویی ارزی نیز از مهم ترین فواید تولیدات بار اول است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: حضور ما در ائتلافات منطقه ای مانند شانگهای، بریکس و... نیز می تواند در رفع نیازهای ما موثر باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.