معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به طرح آمایش گفت: در این طرح حدود ۳ هزار کدرشته محل حذف، یک‌هزار کدرشته محل و ۱۲۵ کد رشته جدید برمبنای آینده پژوهی ایجاد شد.

ایجاد ۱۲۵ کد رشته جدید دانشگاه علمی کاربردی برمبنای آینده پژوهی
فتحیان با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی، یک دانشگاه مهارتی و مردمی است اظهار داشت: این دانشگاه براساس نیاز جامعه و متکی به بخش خصوصی فعالیت دارد و جز دانشگاه‌های نسل چهار محسوب می‌شود.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و سایر مسئولین در محافل مختلف درخصوص ضرورت ایجاد اشتغال تصریح کرد: باتوجه به زنجیره ارزش این دانشگاه که مبتنی بر ایجاد اشتغال است، می‌تواند با بهره‌گیری از آموزش مهارت‌های مورد نیاز جامعه و تربیت نیروی ماهر به ایجاد اشتغال در کشور کمک کند.

وی، یکی از اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی را ایجاد رشته‌های مبتنی بر شغل عنوان کرد و گفت: این دانشگاه باتوجه به نیاز صنعت به ایجاد رشته‌های شغل‌محور، اقدام به تدوین و بازنگری رشته‌های مورد نیاز بازار کار و بخش صنعت کرده است.

فتحیان با اشاره به طرح آمایش افزود: در طرح آمایش، رشته‌های تحصیلی بازنگری و تدوین شدند، به‌طوری که حدود ۳ هزار کدرشته محل حذف، یک‌هزار کدرشته محل ایجاد و ۱۲۵ کد رشته جدید برمبنای آینده پژوهی، طرح آمایش و نیازهای کشور تدوین شده واین طرح درحال تکمیل است.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی، برندسازی این دانشگاه را از دیگر برنامه‌های مهم برشمرد و افزود: درهمین راستا و با هدف بالابردن کیفیت آموزشی، طرح‌های نظارتی از قبیل طرح پایش، نظارت بین استانی و نظارت هوشمند را به‌طور جدی پیگیری می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث پذیرش دانشجو به شرط تضمین اشتغال پرداخت و گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی اولین دانشگاهی است که این طرح را به شیوه خاص خود اجرا می‌کند و با همکاری مراکز آموزش علمی کاربردی که اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان را تضمین کردند، تعداد ۶ هزار و ۵۱۸ نفر ظرفیت ایجاد شده است.

فتحیان تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه همکاری با وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی، در مراکز آموزش علمی کاربردی همزمان مراکز کاریابی و مشاوره تخصصی راه‌اندازی می‌شود.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی، یکی از مباحث مهم در دانشگاه جامع علمی کاربردی را صلاحیت حرفه‌ای عنوان کرد و گفت: ۸ سطح در چهارچوب صلاحیت حرفه‌ای وجود دارد که ارزیابی سطوح ۴ به بالا به عهده دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

در این دیدار، روسای واحدهای استانی منطقه ۵، نمایندگان شورای تعامل مراکز و روسای مراکز آموزش علمی کاربردی نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.