معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و سایر مسئولین در محافل مختلف درخصوص ضرورت ایجاد اشتغال تصریح کرد: باتوجه به زنجیره ارزش این دانشگاه که مبتنی بر ایجاد اشتغال است، میتواند با بهرهگیری از آموزش مهارتهای مورد نیاز جامعه و تربیت نیروی ماهر به ایجاد اشتغال در کشور کمک کند.
وی، یکی از اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی را ایجاد رشتههای مبتنی بر شغل عنوان کرد و گفت: این دانشگاه باتوجه به نیاز صنعت به ایجاد رشتههای شغلمحور، اقدام به تدوین و بازنگری رشتههای مورد نیاز بازار کار و بخش صنعت کرده است.
فتحیان با اشاره به طرح آمایش افزود: در طرح آمایش، رشتههای تحصیلی بازنگری و تدوین شدند، بهطوری که حدود ۳ هزار کدرشته محل حذف، یکهزار کدرشته محل ایجاد و ۱۲۵ کد رشته جدید برمبنای آینده پژوهی، طرح آمایش و نیازهای کشور تدوین شده واین طرح درحال تکمیل است.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی، برندسازی این دانشگاه را از دیگر برنامههای مهم برشمرد و افزود: درهمین راستا و با هدف بالابردن کیفیت آموزشی، طرحهای نظارتی از قبیل طرح پایش، نظارت بین استانی و نظارت هوشمند را بهطور جدی پیگیری میکنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث پذیرش دانشجو به شرط تضمین اشتغال پرداخت و گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی اولین دانشگاهی است که این طرح را به شیوه خاص خود اجرا میکند و با همکاری مراکز آموزش علمی کاربردی که اشتغال دانشجویان و دانشآموختگان را تضمین کردند، تعداد ۶ هزار و ۵۱۸ نفر ظرفیت ایجاد شده است.
فتحیان تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه همکاری با وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی، در مراکز آموزش علمی کاربردی همزمان مراکز کاریابی و مشاوره تخصصی راهاندازی میشود.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی، یکی از مباحث مهم در دانشگاه جامع علمی کاربردی را صلاحیت حرفهای عنوان کرد و گفت: ۸ سطح در چهارچوب صلاحیت حرفهای وجود دارد که ارزیابی سطوح ۴ به بالا به عهده دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
در این دیدار، روسای واحدهای استانی منطقه ۵، نمایندگان شورای تعامل مراکز و روسای مراکز آموزش علمی کاربردی نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
نظر شما