«سیدمجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور امروز (چهارشنبه) با «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق دیدار و در ارتباط با ارتقای همکاری های دوجانبه و امنیت مرزها گفت وگو کرد.

امنیت و کنترل مرزی؛ محور دیدار معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با مشاور امنیت ملی عراق

به گزارش قدس آنلاین، الاعرجی در این دیدار تأکید کرد که دولت این کشور به اجرای توافق امنیتی براساس برنامه زمان بندی آن پایبند است.

براساس بیانیه دبیرخانه امنیت ملی عراق در این دیدار که با حضور «محمد کاظم آل صادق» سفیر کشورمان در بغداد انجام شد، طرفین درباره توافقنامه امنیتی دو کشور، کنترل مرزهای مشترک و همچنین تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور و ملت همسایه گفت وگو و تبادل نظر کردند.

الاعرجی در این دیدار با اعلام پایبندی بغداد به اجرای توافقنامه امنیتی در چارچوب زمان بندی تعیین شده، تأکید کرد: عراق آماده همکاری در همه زمینه ها و تقویت روابط تاریخی بین دو کشور است.

بهمن گذشته نیز «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی در اولین سفر خود پس از انتصاب به این سمت با هدف تقویت روابط و همکاری‌های امنیتی میان تهران و بغداد به عراق سفر کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در سفرش به عراق با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر و فرمانده کل قوا و الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و تبادل نظر کرد.

نخست وزیر عراق در دیدار با احمدیان تصریح کرد: عراق برای حفظ ثبات و دستیابی به آرامش به طوری که منافع مشترک ملت های منطقه را تأمین کند، تلاش‌های زیادی انجام داده است و خواهد داد.

احمدیان نیز در این دیدار بر پایبندی جمهوری اسلامی به امنیت و ثبات عراق و پافشاری بر ادامه همکاری ها بر اساس «توافقنامه امنیتی مشترک میان دو کشور» به نحوی که امنیت هر دو همسایه تامین شود، تاکید کرد.

همچنین، مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با همتای ایرانی خود گفت: دو کشور و دو ملت دوست ایران و عراق، وجوه مشترک زیادی دارند و دولت عراق همواره در پی تقویت روابط خود با همه طرف ها بر اساس خدمت به منافع مشترک با کشورها و اصل احترام متقابل بوده است.

احمدیان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر وجود روابط مشترک و عمق تاریخی طولانی میان دو کشور ایران و عراق تاکید دارند؛ گفت: ایران بر اساس احترام به حاکمیت عراق با این کشور تعامل دارد و ما بر این باوریم که همه مشکلات را می‌توان از طریق «گفت وگوهای هدفمند و سازنده» حل کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.