انتخابات

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت قبل جان حیات اقتصاد معیشت آینده و پیشرفت کشور را به اف ای تی اف و برجام گره زدند و این چنین کشور را مدیریت کردند.

سعید جلیلی: در دولت قبل، جان و حیات مردم را به fatf و برجام گره زدند

به گزارش قدس آنلاین سعید جلیلی پس از استماع صحبت های سخنرانان ابتدایی این مراسم و بیاینه کلی گروه های جهادی سلامت در حمایت از وی بیان کرد: شعاری را ما در این ایان مطرح کردیم و جملاتی نبودند که به خاطر ادبیاتش و جذب رای این کار را کردیم. اگر این روزها شعاری را مطرح می کنیم این شعار باید خلاصه رویکرد وبرنامه ما از شرایط کشور باشد. اگر شعار یک جهان فرصت را مطرح کردیم دربرگیرنده رویکردهای مهمی است که شاید یکی از دلایل آن حضور پرتعداد شما در این سالن است. یعنی نیروهای با انگیزه ای که آماده جهش در ایرانی هستند که می خواهند در این زمینه تلاش کنند. اگر امروز از احساسات و عواطف که بگذریم باید تعارف نکنیم. ما در معرض یک انتخاب هستیم که سرنوشت کشور بر این اساس جهت پیدا کند. لذا اگر بخواهیم درباره شعار فقط حرف بزنیم از واقعیت دور می شویم. واقعیت ماجرا این است که ما باید بدانیم به کجا می رویم.

وی افزود: ما باید ظرفیت های کشور را بشناسیم و در تراز انقلاب به حداقل ها اکتفا نکنیم و با یاری پرودرگار به جهش برسیم.

ی با بیان اینکه امروز تعارف نداریم و در معرض یک انتخاب هستیم، گفت: ۴ سال آینده کشور، سرنوشت و منابع کشور و هزینه‌های کشور بر این اساس می‌خواهد تعریف شود و اینکه طی ۴ سال آینده به کجا می‌خواهیم برویم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: باید تلاش و حرکت جدی داشته و ظرفیت‌ها و فرصت‌ها را بشناسیم و در تراز انقلاب اسلامی حرکت کنیم، به طوری که به حداقل‌ها اکتفا نکرده و جهش درخور توسط ملت انجام شود.

وی یادآور شد: سال ۹۲ گفتند کاری می‌کنیم هم سانتریفیوژ و هم اقتصاد بچرخد، مگر مسیر هموار نشد، امتیازاتی بیش از تصورات دادید، آژانس ۱۵ بار گفت ایران همه تعهدات را انجام داد، اما خروجی آن این شد که آژانس به طور کل از توافق خارج شد.

وی گفت در آن سال رشد اقتصادی کشور صفر و بلکه منفی شد تحریم‌ها دو برابر شد خودتان هم تحریم شدید روزانه بیش از ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و باید واکسن وارد می‌کردید اما مسئولان وقت گفتند تا fatf و برجام انجام نشود نمی‌توان واکسن وارد کرد.

جلیلی گفت بهمن ماه سال ۹۷ وزرای دولت وقت نامه زدند که اگر تا روز شنبه فلان موضوع یعنی همان fatf تایید نشود قادر به پرداخت حقوق اسفند ماه نیستیم و چنین نگاهی در مدیریت کشور وجود داشت. یادآوری می‌کنم امروز تیرماه ۱۴۰۳ است و هنوز آن مسئله امضا نشده است.

این نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به تلفات بیش از ۲۰ هزار نفری جاده‌ای سالیانه و چندین برابر همین رقم مجروحان جاده‌ای و همچنین نبود امنیت شغلی اشاره کرد و گفت: چه کسی باید عهده دار این‌ها باشد؟ نقش رئیس جمهوری بسیار مهم است که چگونه دستگاه‌ها را در این زمینه‌ها پای کار بیاورد؛ این یک حرکت دسته جمعی است و باید برای همه ماموریت تعریف شود.

وی تاکید کرد: وقتی از نظام سلامت صحبت می‌کنیم که باید به آن نقطه مطلوب برسیم، کار حکمرانی این است که تک بعدی نگاه نکند، نگوید باید اینقدر بودجه بدهید تا این کار به سرانجام برسانم؛ بلکه یک بخش مهم کار مدیریت و نیروی انسانی است، آن هم در محیطی آرامش بخش، امیدوار و رضایتمند.

وی تصریح کرد: اگر چنین نگاهی را در کار داشته باشیم بسیاری از این موضوعات وظیفه دولت می‌شود، قبل از اینکه از سوی افراد مطرح شود.

جلیلی در پاسخ به اینکه موفقیت‌ها چگونه شکل می‌گیرد اظهار داشت: استفاده از فضای مجازی و عرصه سایبری در ارائه خدمات، از جمله ظرفیت‌هاست و باید از این فناوری‌ها حداکثر استفاده را انجام داد، به ویژه در کشورمان که امکانات، تجهیزات و نیروی متخصص آن را داریم.

وی شغل و امنیت شغلی را مهم‌ترین عوامل موثر بر سلامت برشمرد و گفت: وقتی این‌ها شکل نگیرد و واسطه‌هایی وجود داشته باشد که بخش عمده زحمات را به جیب می‌زنند، با استفاده از فناوری‌ها می‌توان هزینه‌های سنگین را کاهش داد و عواید آن را مستقیم به همان زحمت کشان ارائه داد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: سه سال به دلیل حضور در هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به بسیاری از مباحث و موارد ورود کردم. وقتی مسئله‌ای همچون حقوق پرستاران عنوان می‌شود می‌گویم بودجه‌اش چطور باید تامین شود؟ وقتی در بودجه کشور تامل می‌کنیم مواردی از حیف و میل ها، تبعیض‌ها و رانت‌ها ملاحظه می‌کنیم که اگر جلوی آنها گرفته شود به راحتی این موارد جبران می‌شود.

وی با اشاره به نفت و گاز به عنوان ۲ مزیت اصلی نسبی در کشور، یادآور شد: متاسفانه همین مزیت نسبی سالیانه بین ۲ تا ۴ درصد معادل ۶ تا ۷ میلیارد دلار پرتی دارد، مسئله‌ای که در ابتدای دولت شهید رئیسی نیز آن را عنوان کردم.

جلیلی گفته این موضوع امروز در برنامه هفتم توسعه گنجانده شده و در ۵ سال آینده جلوی آن گرفته خواهد شد که به معنای بازگشت ۳۰ میلیارد دلار به خزانه کشور است.

وی در خاتمه تاکید کرد: حکمرانی و اداره امور کشور اشراف می‌خواهد و اینطور نیست که فقط برنامه نیاز داشته باشد. همین ۷ میلیارد دلار که عنوان کردم، آیا اجنه آن را می‌خورند؟!


نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر با فساد مبارزه کرده و منابع کشور را حفظ کنیم آنباغ شرمنده کارگران کشاورزان پرستاران و غیره نمی‌شویم. در این راه دقت به بودجه کشور و انضباط مالی بسیار مهم است

به "سعید جلیلی" گزینه اصلح که ادامه دهنده راه شهید رئیسی است، رأی می‌دهیم

ناصر سیم فروش یکی از اساتید پزشکی کشور در اجتماع حامیان سلامت دکتر جلیلی گفت: سلامت جزو اولویت‌های نخست کشور است. در ستاد شهید رئیسی هم‌قسم شدیم که به دستیاران، پرستاران و مناطق محروم کشور خدمت کنیم. بزرگترین مسئله سلامت کشور پیری جمعیت است که در دولت شهید رئیسی به آن توجه شد.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم به فرزندآوری توجه شد. امیدواریم در دوران دکتر جلیلی که شخصیتی آرام است، همواره پیشرفت کنیم. ما به گزینه اصلح که ادامه دهنده راه شهید رئیسی است، یعنی دکتر جلیلی رأی می‌دهیم.

در ادامه فاطمه محمد بیگی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سلام به مدافعان سلامت و شهدای سفیدپوش و سرو قامت حوزه سلامت که در دوران کرونا، همچون سیمرغی نام آشنا بر سر بالین بیماران شتافتند و آرامش و سکینه را برای ملت به ارمغان آوردند.

وی بیان کرد: سلام بر شهید رئیسی سید شهیدان اهل خدمت که با دیپلماسی واکسن در چند روز اول ریاست جمهوری با مأموریت دادن به وزیر بهداشت و وزیر امور خارجه کاری کرد که در مدت چند روز واکسنی که قابلیت ورود به کشور نداشت، وارد شد.

محمد بیگی خاطر نشان کرد: با اجرای پویش ۷۰ درصد واکسیناسیون، در طرح شهید سلیمانی، واکسیناسیون همگانی فعال شد و کرونا از سر ملت ایران زدوده شد. در حالی که در دولت قبل ۱۱۳۱ صفحه برای ورود واکسن نامه نگاری شده بود و همه چیز را درگیر اف ای تی اف و ۵+۱ کرده بودند. این دولت شهید رئیسی و مجلس انقلابی بود که گره اف ای تی اف و ۵+۱ را از سر ملت ایران باز کرد.

وی افزود: اجرای ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در کشور و اضافه شدن ۱۷ هزار تخت بیمارستانی از جمله دستاوردهای دولت شهید رئیسی در سه سال گذشته بود. انتظار ما از دکتر جلیلی این است که حوزه سلامت را جدی‌تر گرفته، سرانه بهداشت درمان را افزایش داده، ارتقای بیمه‌ها برای حمایت از محرومیت زدایی را در برنامه داشته باشد، همچنین توجه به مسکن و اشتغال زنان سرپرست خانوار و بازیابی هویت حقیقی زنان و دختران ایران را در دستور کار قرار دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.