اداره دربانان حرم مطهر رضوی به مناسبت ماه محرم الحرام، ویژه برنامه‌های متعددی را برای زائران و مجاوران تدارک دیده است.

اعلام برنامه‌های متنوع اداره دربانان حرم مطهر در دهه اول محرم

مهدی یادگاریوسفی رئیس اداره دربانان حرم مطهر رضوی گفت: اداره دربانان در برپایی مراسم اذن عزای ماه محرم مشارکت داشته و نوای غم انگیز این مراسم هم زمان با آغاز ماه محرم در صحن انقلاب اسلامی، طنین‌انداز خواهد شد.
وی با اشاره به مراسم خطبه خوانی در حرم مطهر رضوی افزود: مراسم خطبه خوانی شب شهادت (عاشورای حسینی) و مراسم شام غریبان برگزار خواهد شد و در این مراسم ها، خدمه محترم با قرائت اشعار و مرثیه‌ها، یاد و خاطره شهدای کربلا را گرامی می‌دارند.
یادگار یوسفی افزود: خدام دربان، با شکوه خاصی، لاله‌های سرخ را درمراسم خطبه خوانی و شام غریبان حرم گردانده و فضایی حزن‌انگیز و معنوی را به وجود می‌آورند.
وی بیان داشت: دربانان حرم در مراسم روزانه عزاداری هیئت عالم آل محمد(ص) حضور خواهند یافت و با عزاداری و نوحه‌خوانی، ارادت خود را به ساحت مقدس امام حسین (ع) و خاندان معصوم ایشان نشان خواهند داد.
رئیس اداره دربانان حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات این اداره ساماندهی هیئت های مذهبی در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی است و هیئات با هماهنگی های قبلی امکان حضور دارند.همچنین هیئات عزاداری از بست شیخ طوسی حرم مطهر (بالا خیابان) وارد می شوند و پس از عزاداری در صحن انقلاب اسلامی از بست نواب صفوی( پایین خیابان)، خارج می شوند.
وی در بخش دیگری از این گفت گو، ادامه داد: با همت خادمان اداره دربانان حرم مطهر در ایام دهه اول محرم، نان صلواتی هم در حاشیه شهر مشهد، توزیع می‌شود.
یادگار یوسفی درپایان یادآورشد: به مناسبت ماه محرم الحرام، تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد با کمک خیرین و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع)، آزاد خواهند شد.
حرم مطهر رضوی در ماه محرم، مملو از عاشقان و دلدادگانی است که از سراسر ایران و اقصی نقاط جهان به این بارگاه نورانی مشرف می‌شوند تا با حضور در این مکان مقدس، ارادت خود را به ساحت مقدس امام حسین (ع) و خاندان معصوم ایشان نشان دهند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.