مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: مبلغی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی واقفین صرف اقامه عزای سیدالشهدا شده است .

اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی واقفان جهت اقامه عزای سیدالشهدا 

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام محمد احمدزاده صبح امروز در نشست خبری که در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی برگزار شد در خصوص برگزاری برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در ایام محرم و صفر اظهار کرد: برنامه بصیرت عاشورایی از اول محرم تا پایان صفر از  تاریخ  ۱۷ تیر تا ۱۴ شهریور  در بقاع متبرکه و موقوفات اجرا خواهد شد. 
  
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد : از مجموع ۳۰۴ بقعه متبرکه، ۱۲۳ بقعه مجری طرح بصیرت عاشورایی هستند و ۷۹ هیئت مذهبی  جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشارکت دارند. ۱۵۰ مبلغ بومی و اعزامی در اجرای برنامه های مذهبی و عزاداری کمک می‌کنند و مبلغی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی واقفین صرف اقامه عزای سیدالشهدا شده است .

وی در راستای تشریح برنامه های محرم و صفر گفت : اولین برنامه ای که امروز انجام می‌شود تعویض پرچم است ، طرح ویژه «احلی من العسل» ویژه نوجوانان حسینی  در روز پنجشنبه ۲۱ تیر برابر با  ۵ محرم  قبل از نماز ظهر برگزار خواهد شد ، همایش شیرخوارگان حسینی  جمعه ۲۲ تیر برابر با ۶ محرم در ۳۵ بقعه متبرکه  از ساعت  ۹  تا ۱۱ صبح  انجام می‌شود ، عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان  و نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا با حضور هیئت های مذهبی در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد و در این راستا ۶۹ بقعه و خیابان های اطراف آن میزبان عزاداران حسینی خواهند بود.

احمدزاده در ادامه بیان کرد: مراسم چهارپایه خوانی در ۱۸ بقعه متبرکه هنگام حرکت دسته های عزاداری  در میادین اصلی شهرهای مختلف اجرا خواهد شد، همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در روز چهارشنبه ۲۷ تیر برابر با ۱۱ محرم برگزار می شود ،همچنین اقامه عزای امام سجاد(ع) روز شهادت ایشان در ۲۸ تیر با حضور هیُت های مذهبی برگزار خواهد شد و خیمه های معرفت میزبانی عزاداران حسینی را به عهده خواهند گرفت .

در ادامه این نشست معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بقاع  متبرکه را سنگر انجام کارهای فرهنگی دانست که بیشترین فعالیت ها در بقاع سطح یک و سطح دو برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام جمال ایزدی در ادامه به تعداد موقوفه های در نظر گرفته شده برای انجام برنامه های فرهنگی اشاره و بیان کرد: هزینه بقاع متبرکه و مکان های فرهنگی از محل موقوفات تامین شده و از مجموع ۲۷هزار و ۱۴۳ موقوفه ثبت شده ۵۵% موقوفات مربوط به موقوفات عزاداری هستند که از ۱۲۳ بقعه مورد استفاده  تعداد ۳۵ بقعه در سطح یک و سطح دو هستند و بقیه بقعه ها در سطح سوم قرار دارند و تمام  بقاعی که ظرفیت دارند مورد استفاده قرار گرفته اند . 

وی در خصوص اختصاص بسته های معیشتی و خدمات  به هیئت های مذهبی گفت : ۱۲ هر ماه به نیت امام زمان بسته های معیشتی در اختیار هیئت های مذهبی قرار میگرید که در ایام محرم و صفر نیز این روند همچنان ادامه دارد و  به این منظور ۲۰۰ تن برنج برای مشهد در نظر گرفته شده که تهیه این مقدار را اداره اوقاف و تهیه بسته های معیشتی به عهده ستاد تنظیم بازار خواهد بود این ارزاق و بسته های معیشتی بعد از انجام هماهنگی های لازم در ارگان های مربوطه به هیئت ها اهدا خواهد شد.

خبرنگار: هانیه موسوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.