۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 1002153

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: طبق بیان نورانی امام صادق(ع)، خداوند متعال هرگاه برای بنده‌اش خیر، عظمت، برکت، عزت و رشدی بخواهد محبت و عشق امام حسین(ع) را در قلب آن بنده می‌اندازد.

محبت امام حسین(ع) اکسیر سازندگی و وحدت است

حجت الاسلام و المسلمین عرفانی در صحن امام زاده حسین قزوین، اظهار داشت: قیام و نهضت سید و سالار شهیدان یک حادثه صرف نیست، بلکه یک جریان است جریان حق و باطل، نه از روز عاشورا بلکه از زمان بعثت پیامبر عظیم الشأن اسلام و بلکه از زمان خلقت حضرت آدم و این حق و باطل مردم را به دو دسته تقسیم می‌کند و ما باید ببینیم کجای تاریخ قرار گرفته‌ایم و حرکت و جریان ما به کدام سمت است.

عرفانی

وی افزود: امام حسین(ع) جاری است که این جمله معروف کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا نشان می‌دهد واقعه عاشورا یک حادثه صرف نیست و همیشه در تاریخ تازه است و خونش همیشه داغ و تازه و مایه حیات تمام آزادگان عالم می‌باشد.

دبیر شورای حوزه قزوین خاطرنشان کرد: طبق بیان نورانی امام صادق(ع)، خداوند متعال هرگاه برای بنده‌اش خیر، عظمت، برکت، عزت و رشدی بخواهد محبت و عشق امام حسین(ع) را در قلب آن بنده می‌اندازد، محبت امام حسین(ع) اکسیر سازندگی و وحدت است که هم شخصیت فرد و هم خانواده و هم جامعه بشری را رشد داده و به تکامل می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: صحنه نهضت امام حسین(ع) نمایشگاه بین المللی معارف است که دارای غرفه‌های متعدد وفا، غیرت، عزت، آزادگی، سلامت نفس، هدفمندی در زندگی و غرفه‌هایی که مدل و سبک زندگی انسان کامل را معرفی می‌کند می‌باشد که دریافت از این نمایشگاه نیازی به پول ندارد، بلکه فقط دلدادگی و توجه می‌خواهد.

وی تصریح کرد: کشتی نجات او از کشتی نوح پیامبر هم وسیع‌تر و به وسعت جهان بشریت بوده و هم با سرعت و شتاب فوق العاده‌ای نجات می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عرفانی تصریح کرد: از امام صادق(ع) سؤال کردند مگر شما ائمه همه کشتی نجات نیستید، پس چرا پیامبر فقط امام حسین(ع) را کشتی نجات خوانده‌اند؟ و امام صادق(ع) فرمودند ما همه کشتی نجاتیم ولی کشتی جدم حسین سریع‌تر و وسیع‌تر است که همه عالم را در بر می‌گیرد، همانطور که ما در اربعین می‌بینیم که از همه کشورها، قومیت‌ها، نژادها و همه نوع انسان در کشتی امام حسین(ع) قرار دارند و در راه او قدم بر می‌دارند.

وی ابراز کرد: امام حسین(ع) در یک شب و در یک لحظه انسان را از پرتگاه گناه و انحراف نجات می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.