۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 1002163

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: بنابر آمار سرانه کنونی مصرف لبنیات ۵۰ کیلو است که با متوسط سرانه جهانی اختلاف معناداری دارد.

سرانه مصرف لبنیات به ۵۰ کیلو رسید

به‌گزارش قدس آنلاین، علی احسان ظفری، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی اظهار کرد: با توجه به کاهش قیمت نهاده‌های دامی نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش قیمت مصوب شیرخام غیرکارشناسی است.

به گفته وی، با افزایش قیمت مصوب هرکیلو شیرخام از ۱۵ به ۱۸ هزارتومان، قیمت محصولات لبنی باید ۲۵ درصد گران شود که این امر سرانه مصرف لبنیات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ظفری ادامه داد: با افزایش قیمت شیرخام و کاهش مصرف لبنیات، با تعطیلی واحدهای لبنی روبه‌رو می‌شویم، کمااینکه هزارواحد لبنی تعطیل شدند و اکنون کمتر از ۳۰۰ واحد فعال هستند که با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی سرانه کنونی مصرف لبنیات را ۵۰ کیلو اعلام کرد و افزود: متوسط سرانه جهانی لبنیات ۱۸۹ کیلو است که از سال ۸۹ تاکنون، سرانه مصرف لبنیات ناشی از کاهش قدرت خرید خانوار روند نزولی به خود گرفته است.

وی از کاهش صادرات لبنیات خبر داد و گفت: علی‌رغم آنکه ۷۰ تا ۸۰ درصد بازار عراق در اختیار ما بود؛ اما اکنون تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد بازار را در اختیار داریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.