۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 1002166

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش، شرایط برگزاری آزمون تعیین رشته مجدد برای هدایت‌تحصیلی دانش‌آموزان را تشریح کرد.

امکان تعیین رشته مجدد دانش آموزان فراهم شد

امیر تجلی نیا با اشاره به برگزاری آزمون تعیین رشته مجدد در تمامی شهرستان‌ها، مناطق و نواحی کشور و ایجاد فرصت کسب حدنصاب ورود به رشته‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان گفت: جلسه هجدهم کمیته هدایت‌تحصیلی دانش‌آموزان با حضور تمامی اعضا در روز ۳ مرداد برگزار شد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه، تصمیم‌گیری درباره صدور مجوز برگزاری آزمون تعیین رشته مجدد در تمامی شهرستان‌ها، مناطق و نواحی کشور بود.

تجلی نیا بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از دانش‌آموزان در نمون برگ هدایت‌تحصیلی‌شان، شرایط ورود به رشته و زمینه خاصی را کسب نکرده‌اند و متقاضی ورود به آن رشته هستند، ایجاد فرصت مجدد برای این دسته از دانش‌آموزان و تصمیم‌گیری درباره برگزاری آزمون تعیین رشته مجدد در این جلسه مطرح شد.

وی اشاره کرد: در این جلسه مقرر شد در تمامی شهرستان‌ها، مناطق و نواحی، آزمون تعیین رشته مجدد همزمان با آزمون‌های تجدیدی برگزار شود.

تجلی نیا اضافه کرد: مشاوران مدارس نسبت به راهنمایی دانش‌آموزان و والدین آنان همچنین تکمیل فرم ثبت‌نام درخواست آزمون تعیین رشته مجدد اقدام کنند.

وی تصریح کرد: پس از شرکت در این آزمون در صورتی که دانش‌آموز نمره مورد نظر را در درس مربوطه کسب کند، نمون برگ هدایت‌تحصیلی جدیدی برای دانش‌آموز صادر می‌شود که اگر در شهریورماه در آن رشته، هنوز ظرفیت وجود داشته باشد دانش‌آموز می‌تواند نسبت به ثبت‌نام اقدام کند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از دانش آموزان متقاضی تعیین رشته مجدد خواستار ورود به مدارس غیردولتی هستند و معمولاً ظرفیت این مدارس در اکثر مناطق کشور تکمیل نمی‌شود، لذا مطابق شیوه نامه هدایت‌تحصیلی تمامی مناطق باید نسبت به برگزاری آزمون تعیین رشته مجدد برای تمامی رشته‌ها و زمینه‌های تحصیلی اقدام کنند.

وی افزود: البته در شیوه نامه به صراحت اعلام شده است که کسب حد نصاب لازم، شرط لازم برای ورود به رشته است اما شرط کافی وجود ظرفیت خالی در آن رشته در منطقه خواهد بود لذا مشاوران و مدیران مدارس نسبت به توجیه دانش‌آموزان درباره شرط وجود ظرفیت اقدام کنند.

تجلی نیا ابراز امیدواری کرد با ارائه خدمات مشاوره تحصیلی مطلوب به دانش آموزان، شاهد هدایت آنان به سمت شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی متناسب با شرایط هر دانش آموز باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.