یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد و یا بر اساس برخی از مطالعات بیش از این مقدار از عفونت‌های تنفسی و یا حتی عفونت‌های گوارشی نظیر اسهال و استفراغ که افراد به آن مبتلا می‌شوند، کرونا است.

چه خبر از کرونادر ایران؟/ حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد عفونت‌های تنفسی و گوارشی فعلی کروناست

حمید عمادی درباره موج تابستانی کرونا و افزایش این بیماری در برخی از کشورها گفت: بیماری کرونا نرفته بود که هم اکنون دوباره باز گردد. این بیماری در تمام طول سال شیوع دارد، اما اینکه در دوره‌ای بسیار در موردش صحبت می‌شد دلیلش این بود که بدن ما نسبت به این بیماری مصونیت نداشت و در نتیجه با مرگ ومیر همراه بود، اما هم اکنون کرونا به ویروسی نه چندان جدی و خطرناک تبدیل شده است.

کرونا دیگر بیماری کشنده‌ای نیست

وی ادامه داد: بیشتر افراد جامعه حدود ۴ تا ۵ مرتبه دچار این بیماری شدند و واکسن این بیماری را نیز دریافت کرده‌اند و به صورت طبیعی و مصنوعی در برابر این بیماری مصونیت دارند به همین دلیل کرونا دیگر بیماری وحشی و کشنده‌ای نیست و شبیه سرماخوردگی و یا مقداری شدیدتر از آن بروز پیدا می‌کند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) ضمن اشاره به اینکه در تابستان و در حال حاضر این بیماری را داریم، ادامه داد: حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد و یا بر اساس برخی از مطالعات بیش از این مقدار از عفونت‌های تنفسی و یا حتی عفونت‌های گوارشی نظیر اسهال و استفراغ که افراد به آن مبتلا می‌شوند، کرونا است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه کرونا همچنان وجود دارد، اما دیگر مانند گذشته خطرناک نیست، افزود: با این وجود این بیماری می‌تواند برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و آسیب‌پذیر هستند جدی و نگران کننده باشد. این دسته از افراد از جمله سالمندان، بیمارانی که شیمی درمانی می‌شوند، افرادی که داروهای کاهنده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند، اشخاصی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند و بیمارانی که پیوند اعضا انجام دادند باید این بیماری را جدی بگیرند و در صورت بروز علایم هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری بیان کرد: در آمریکا نیز عده‌ای از افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و آسیب‌پذیر هستند، دچار این بیماری شدند و این مسئله رسانه‌ای شده است و این درحالیست که این بیماری دیگر ماننده گذشته خطرناک نیست.

منبع: خبرگزاری میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.